Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Leia har problem!

Av Therese Bergsmo - 31 januari 2010 11:30

Det blir bara mer och mer snö, kallt är det också! Och Leia som är en fin dam som går undan långt från vägen för att göra 2:an har nu problem. Det är inte så långt mellan snö och "exit" om man säger så    Så hon kan inte riktigt krumma ryggen som hon brukar/behöver... Ibland får vi också för oss att hon behöver täcke när det är kallt, och då blir det ännu svårare!


Dessutom har vi nu varit sjuka    över en vecka och därmed inte orkat motionera henne som vi brukar. Så nu har vi en dam som klättrar lite lätt på väggarna här hemma. Mats och jag försöker att ta en långis om dagen med henne, men tempot är inte högt och ork att leka med henne/gömma sig finns inte. Vi har jättesvårt att andas nu när det är så här kallt, river liksom i lungorna.


Så det vi försöker göra är att ha leksaker med som vi slänger ut i djup-snön så hon får pulsa lite och jobba med huvudet när hon letar - för de sjunker ju så klart ner i snön (leksakerna alltså!). Ofta slutar det med att jag står och skottar snö med skorna för att hitta de bra och dyra leksakerna igen, vi har redan förlorat en den här vintern... En sak som jag då kommit på som är bra att slänga i snön som dessutom inte sjunker är mina fleece-vantar. De kan man dessutom skaka och försöka döda när man bär runt dem    Även dem har jag skottat fram ett antal gånger när hon hoppat på dem och därmed sänkt dem...


Simba har överskotts-energi, skulle också behöva komma ut i skogen och springa av sig lite, men det är för kallt för honom så han får jaga sugrör här hemma istället...


Jag har glömt att berätta att jag har vunnit en sak i veckan. Jag är inte en person som vinner något, någonsinn. Jo, nån 25-krona på Triss har det nog blivit, men inte så mycket mer. Men hur det var så såg jag att Via hade en tävling om att vinna ett fint, handblåst mått till tvättmedlet så jag skrev nån töntig slogan och vann. Ni som känner mig med mitt tvättande är nog inte så förvånade att det var just inom det här området jag tävlade...


Alexandra kämpar på med bilskolan och har inte så många lektioner kvar! Hon gjorde RiskEttan igår och ska göra RiskTvåan i veckan. Det här är nytt för er som inte nyligen tagit körkort, riskettan handlar om en lång teori-lektion om droger, alkohol och trötthet i trafiken. Risktvåan är halk-körning, skoj, önskar man fick vara med! Hon är i alla fall väldigt duktig med körkortet och skolan så jag är så stolt över henne!    


Må gott allihopa!


Många kramar, Therese & gänget


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards