Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Therese Bergsmo - 9 februari 2010 11:03

Jag måste bara puffa för div bloggar som jag följer. Den ena är Ligans;


http://ligans.blogg.se/index.html


Där skrivs det ofta och roligt, mycket bilder också som jag gillar! Hon har ett helt underbart gäng katter hemma med olika personligheter.


Sen en annan som är rolig, men som tyvärr inte bloggar så ofta, så man får hålla tillgodo och titta på alla gamla inlägg som man skrattar gott åt (jag hade träningsvärk en vecka efter en dag med denna blogg)


http://www.lifeofleif.com/indexx.html


Kram, Therese


Av Therese Bergsmo - 9 februari 2010 08:49

Morgonen var dramatisk i vår familj. Se vad jag fann efter att Simba kallat på mig;




 

"Hur ska jag rädda råttan?"



 

"Går det bättre från det här hållet?"


 

"Matte, du hjälper till va?"


 

"Allt ska man behöva göra själv..."



Simba hade busat med råttan, som vanligt på morgonen. Han tar tag i den med tassen/klon och slänger upp den i luften - ibland nån meter drygt så det är schvung i tassen på killen! Då händer det fruktansvärda; råttan hamnar i vattenskålen. (Samma vattenskål som Simba dricker ur i och för sig, eftersom han vägrar ha egen skål...) Jag hämtar fort kameran och börjar fota samtidigt som jag skrattar gott. Tror ni inte att han till slut får upp den? Jo, han är dutta den där katten!


Han fick dock själv fixa upplivnings-försöken!


Kram, Therese





Skapa flashcards