Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Drömmar...

Av Therese Bergsmo - 18 februari 2010 14:02

Som ni vet sover ju Leia i min säng, gärna under täcket och rumpan mot min mage. Hon snarkar ljudligt när hon är riktigt trött, men framför allt drömmer hon. Det är små bjäfs och små-morr i sömnen, tassarna går i full fart, ibland bara liten trampdyna och en klo. Öronen rör sig och hon skrynklar hela nosen när något är läskigt i drömmen, ögonen far runt också. Man undrar vad hon drömmer, busar i skogen med kompisar förmodligen. Ibland låter det som att hon är rädd och jagad och då brukar jag försiktigt klappa på henne. Men allra roligast är att se när hon viftar på svansen i sömnen, då vet man att hon drömmer trevligt :-)  En annan sak hon gör, trots sina 6 år, är att hon "diar" i sömnen... Man ser tungan åka fram och hon ser ut som hon gjorde som liten valp vid mammas spenar - så söt!


Simba drömmer också ofta, hans morrhår går åt alla håll och kanter, tassarna rör sig och han piper liksom. Det här ljuder hör man inte normalt hos honom - bara när han drömmer. Gissa om jag blev rädd första gången jag hörde det!


Mats har mer än fullt upp idag, han har en invigning på nya jobbet. De inviger ny (sen januari) lokal samt säkert att han kommit in som butiks-chef. När jag pratade med honom mitt på dagen var det 40 pers där... Mats är väldigt populär hos sina kunder, för han fixar det han lovar och kollar snabbt upp saker och ting (vilket kanske inte alla i branchen gör). Kunderna följer med dit han flyttar. T.o.m högsta hönset i koncernen kom upp från Tyskland för att träffa honom efter de rykten de hört på "stan". Jag är så stolt över honom!!!


Jag måste berätta en rolig sak vi var med om häromdagen, eller rolig för oss är den inte, men ni kan ju få er ett skratt!


Vi hade köpt en s.k blu-ray spelare, kopplade in den. Min kära make fick den äran, även om det brukar vara jag som har de mer tekniska talangerna (?) i familjen... Vi ska titta på film med fint ljud och fin bild, tänker vi oss och sätter oss tillrätta i soffan. "Play" är en bra knapp tyckte vi och tryckte på den, jodå, bra ljud kom det minnsan! Bilden var lite seg, trodde vi, men det visade sig att den inte kom alls. Jaha, det här med HDMI-1 och HDMI-2 var tydligen något som spökade, vi tog reda på vilken det skulle vara och valde den kanalen på tv:n. "Play" igen! Ljud och den hoppar över till den andra HDMI... ingen bild. Vad fasen, vi byter HDMI-utgång. Till saken hör att vår tv hänger på väggen och är inte så lätt att ta ner varje gång man ska byta utgång. Hur det nu var så höll vi på någon timme drygt med det här innan blu-ray'en gav upp och gav oss både bild och ljud. Den tänkte säkert;" kan de jä-larna inte hitta rätt knappar så kör jag bara så de slutar pilla på mig!" Vi pausar och är lyckliga över att fått igång den! Nu till mat-frågan, det var hög tid och humöret var i botten och köttet var inte tinat... Så vi tar en hemkörd pizza för här ska kollas film! En timme senare har vi fortfarande inte fått pizzan, jag efterlyser den och blir lovad att den ska komma fram strax. Jodå, det gjorde den. Glatt sätter vi oss i soffan, tyckte det blev lite dyrare än vi hade räknat med, men nu skulle det bli gott med mat! Det var fel pizza!!! Gissa om vi blev glada.


Ja, nu fick ni lite att skratta åt, hoppas ni får en fortsatt bra dag!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards