Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Förhandla eller dra sig ur?

Av Therese Bergsmo - 12 mars 2010 09:00

Nu är vi i det läget med huset att vi inte vet om vi ska förhandla pris eller dra oss ur... Det är ju ganska mycket jobb som skulle behövas och det lär kosta, så vi har sagt att vi sänker priset med ungefär vad renoveringarna kostar. Naturligtvis gick de inte med på det i första vändan (då hade de inte sett besiktnings-protokollet). Men vi har sagt att vi drar oss ur helt om de inte går med på priset, så idag lär vi få veta var de står.


Samtidigt kan jag känna att det kanske inte så jättekul att börja med att fixa isolering när man flyttar in. Men å andra sidan så får man det gjort på ett sätt som man själv är nöjd med och som man vet är bra gjort... Huvudbry är vad det är!!!


Det är tur att djuren tar allt det här med ro, de märker nog inte av något av våra funderingar. Simba ska vara med husse som vanligt på morgonen. Dock har han sett fel på klockan 1 timme ett antal mornar nu så han kommer och gapar redan 04 att Mats ska gå upp. I morse var han så pass pigg att han satte igång och leka med en leksak som piper/kvittrar när man rör den. Han fick den förra veckan och har inte rört den, men 04 imorse var den helt plötsligt jätterolig (eller om han försökte få upp oss... *grrr*).


Leia har slutat hosta, men ska ta det lugnt en vecka till, så onsdag/torsdag nästa vecka kan vi börja gå ordentligt igen. Det spritter i kroppen vill jag lova. När vi går prommisar så mer eller mindre studsar hunden fram. Jag tycker så synd om henne! Försöker att hitta på saker här hemma så hon får lite hjärn-verksamhet, igår hade vi övning i klo-klippning igen. En tass helt klippt! Jag är jättestolt över att vi grejade det. Idag fortsätter de övningarna. Tyvärr gör det att hon inte så gärna kommer och lägger sig i soffan, där jag klipper klorna på henne, men hon ska snart se att det kan vara mysigt att vara där också!


Alexandra började sin teori igår på bilskolan. Hon hade dessutom kör-lektion med en ny lärare, pga att den andra slutade. Det gick jättebra och hon är så duktig på att köra. Varje gång hon är här och vi ska någonstanns så kör hon nuförtiden. Jag känner mig fullkomligt lugn och trygg när jag åker med henne. Jag tror att hon tycker att det är OK att köra med mig, eftersom jag är så lugn. Annat var det när jag övnings-körde; jag hade en far som mer eller mindre rev inredningen samt städade undertiden som jag körde - något störande... Men även jag fick körkort, så det har väl inte satt några större men.



Ha en riktigt trevlig helg.


Många kramar, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Ovido - Quiz & Flashcards