Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Beach 2010

Av Therese Bergsmo - 16 mars 2010 09:39

Ja, ni hur går det inför sommarens bad-säsong? Jo, jag har kommit till ett beslut! Det blir inte vassen i år, och det beror inte på att jag flashigt ska gå i vattnet, nejdå, jag kommer inte bada ute överhuvudtaget!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/tema/article6748445.ab


Det finns haj i svenska vatten. Jag är paniskt (lite lätt överdrivet kanske) rädd för hajar, även i bassänger med djupt vatten. Utomhus badar jag inte på djupt vatten. Det här kommer sig från när jag var liten och simmade på mormor och morfars land. Simmade runt en stor sten som var mellan stränderna, där fanns massa sjögräs och ett fastnade runt min fot och ju mer jag simmade ju mer kändes det som att jag drogs under. Sen blev jag rädd för vad som kan finnas under ytan. I tonåren höll vi ofta till i div bassänger och jag minns än i dag den skräck jag hade i en bassäng som hade 4 m djup på mitten och jag skulle simma över. Jag simmade på rygg för att inte behöva se när hajen anföll... Ni tycker nog att det här är lite överdrivet och löjligt, men är man nojjig så är man ;-)


Så i sommar blir det på sin höjd badkaret som gäller, förutsatt att det inte är skum i så man inte ser botten...


Huset har nu återgått till de förra ägarna, känns jätteskönt! Vi var hos mäklaren igår och skrev återgångs-kontrakt och handpenningen är återbetald. Nu får vi leta vidare, även om vi har våra idéer, men de berättar jag om senare!


Jo, vi har varit lite tekniska här hemma. Vi har kopplat datorn till tv:n. Så både Mats och jag kan sitta och titta på hus på stor skärm. Det var inte så svårt och vi förstod ärligt talat inte varför vi inte gjort det här tidigare... Vi satte bara en "skärm-sladd" mellan dator och tv:ns RGB-ingång, sen ett trådlöst tangentbord och mus så var det klart! Så enkelt att vi klarade av det på noll-tid!


Många kramar, Therese

 
 
Erica

Erica

16 mars 2010 23:13

Klokt beslut det där, bada i sjön eller havet är ändå överskattat! Jag är också grymt rädd för djup, jag får svindel och tänker på allt hemskt som finns där nere - fiskar, tång, dy och annat äckel. Brrrr! Jag har också traumatiska minnen från när jag badade som liten och kusinen vrålar från bryggan at det är en jättestor gädda bredvid mig (det var inget skämt). Nej, bada ska man antingen göra vid en långgrund strand eller i bassäng. :)

Skönt att ni ordnade till det med huset, klokt val. Tror säkert ni kommer hitta något jättefint!

Kram, Erica

http://www.cheeserica.com

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

20 mars 2010 22:47

Usch, nu har jag läst alla inlägg och är jätteledsen för er skull.
:-(
Men du, bada kan man inte låta bli att göra dock.

http://www.ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Skapa flashcards