Alla inlägg den 2 april 2010

Av Therese Bergsmo - 2 april 2010 16:52

... eller en mindre katt?


Simba har den senaste tiden fällt och fällt. Hår överallt. Hår i maten, hår i sängen, hår på alla kläder, hår i soffan, ja, kort sagt ÖVERALLT! Så jag har tvättat honom 2 gånger under den senaste månaden. Borstat var dag, men vad hjälper det när håret yr i lägenheten så man får ta sig fram med machete?


Så idag så blev det stor-fix av katt!


Först tvättade jag honom två gånger med Yes-blandning, sedan nypon-ros-schampoot. Därefter torkning, både med handduk och självtork på div varma ställen med mycket efter-tvätt (av Simba den här gången). Sedan spydde katten upp alla hår, en fin liten korv... Därefter åkte borsten fram, sedan kam. Sen gav jag upp och fick tag på Furminatorn, då hände det grejer vill jag lova!


Efter genomgången så fick jag faktiskt duscha honom igen, så vi slapp ha allt yrande som hade letat sig in i pälsen igen...


Två omgångar med Furminatorn, sedan var han både hälften så stor och ca 2 kg lättare;


  Högen!


Sedan tog jag med mig håret ut i skogen för att förgylla alla fåglarnas små bon. Det lär bli en del bon som är varma av Simba-hår i sommar, hoppas de uppskattar det!


  La ut högen i en gran, som Leia så klart var tvungen att kolla!

"Är Simba i granen?"


Så här nöjd är Simba just nu, han har hittat en ganska varm plats på min yoga-matta gjord av får-ull (den får-ullen duger tydligen bättre än IKEA´s, det är en pris-skillnad på 700,- så det är nog det som avgör!)


  "Snälla, låt mig vara nu! Jag har haft en tung dag!!!"



I vanliga fall ser han så här speedad och galen ut;



  Det här var före bad! Ska försöka fota efter bad också när han kvicknat till...




Vi gick i skogen häromdagen och det smälter verkligen undan nu, även om det var som att gå i sorbet. Vi hittade ett fint vattenfall som jag fotade;



Söta Leia poserar


  Vad fint det är, va?




Idag är det Långfredag, vi har stor-städat, Mats har gjort god F, Leia har fått sprungit av sig ordentligt och nu stundar snart god mat!


Glad Påsk allihopa!!!


Många kramar, Therese







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards