Direktlänk till inlägg 20 april 2010

På hemligt uppdrag?

Av Therese Bergsmo - 20 april 2010 12:39

I natt var Leia på hemligt uppdrag, tyckte hon nog själv i alla fall... Hon har ju på äldre dagar fått för sig att det är OK att gå upp och äta upp kattmaten på natten. Hon tar inte torrisarna, utan äter bara upp mjuk-maten. Hon brukar smyga med ätandet så inte vi hör, och flera gånger har jag trott att katten har ätit upp allt, men så är tydligen inte fallet. I natt var inte Leia särskilt hemlig, det skramlade och smaskade rätt rejält.


Sedan tyckte hon att det var dags att gå ut och kissa... Så vi tog oss en tur i natt igen. Gissa om jag längtar efter att få flytta till huset så jag slipper åka hiss på nätterna, utan i stället bara kan öppna dörren till trädgården!


50 kartonger av 80 är nu packade, men jag känner att vi kanske behöver fler kartonger - det är hela köket och sovrummet kvar...


Igår var bilen inne på verkstad igen. Jag hade ingen handbroms kvar, den hade rostat sönder. Så det blev byte av wiren. Tack vare Mats bror har vi möjlighet att fixa billigare via hans jobb, super! Tyvärr var den inte tillräckligt spänd, så det gick att köra iväg bilen med handbromsen helt idragen. Så idag tog Leia och jag en tur dit och de fick spänna wiren lite mer.


Vi hade besiktning av lgh igår också, den fick med beröm godkänt! De mindes den här lgh som ganska sliten och var imponerade av hur fint vi har målat och fixat. Nu väntar vi bara på att det kommer nya hyresgäster snabbt så vi inte får så många dubbel-hyror!


Må gott allesammans!

Kram, Therese

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

21 april 2010 11:32

Hejsan :)
Tack för att du berättade om scalibor halsbandet :) jag tror att det får bli ett sådant till Nova med. Vi har ju inga barn så då är det ingen fara! Nova sover också i sängen så då kan jag få lite gift gratis då =) Jag fick min första fästing förra året, det var inte roligt, kliade som fasen en lång tid efter :(
Förstår att du längtar efter huset :) Det verkar vara helt underbart, lite likt vårat faktiskt. Fast vårat är nog mindre. Skönt att ha egen trädgård som vovven kan strosa i, Nova kissar dock aldrig på tomten hehe.
Härligt att lägenheten fick godkänt och hoppas att ni slipper dubbla hyror!

Kramisar till er =)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

23 april 2010 10:25

Låter som en puckad retriever jag kände förut.
*ler*
Vadå tyst liksom ?!

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards