Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Varit vid huset igen!

Av Therese Bergsmo - 22 april 2010 07:33

Igår åkte mamma och jag till huset och tittade. Hon tyckte mycket om det och tror att vi kommer trivas utmärkt där! Läget och husets planlösning är mycket bättre än förra huset.


Jag tyckte att Simba skulle få lite annat att göra än att bara terrorisera kartonger hela dagarna så han fick också följa med. Jag stuvade in bägge djuren i bilen och for. Mamma och jag möttes på vägen och hon hoppade in med lunch-matsäck. Det finns inget ställe att varken äta eller handla på där ute så det gäller att planera sina utflykter...


När vi kom fram så tog jag ut Simba (som suttit på hatthyllan som vanligt) och då säger mamma "Jag visste inte att han var med!" Och det är ju inte lätt att veta när han gömmer sig där och dessutom är tyst hela resan...


Kan säga att både Leia och Simba gillade tomten, de  kollade runt överallt och Leia fick tokryck på tomten och sprang och sprang. Simba kollade ved-förrådet och under altanen (som ska bli hans in-nätade). Han konstaterade att det nog finns en och annan mus man kan jaga!


Förresten, när vi åkte ut så kände Leia igen sig på vägen. Jag hade inte sagt nåt, men när vi svängde in mot Skokloster så satte hon igång och tjuta... Hon är så söt som känner igen sig och vet vart vi åker. Hon sitter ofta och bara tittar och tittar när vi åker bil.


Vi åkte sedan ner till vattnet och satt och åt jättegod lunch som mamma hade med. Tom efterrätt fick vi! Leia gick runt och kollade omgivningarna samt fick smaka jordgubbar *gott*.


Sedan hade vi lite sightseeing i Bålsta med omnejd. Hittade en jättemysig handelsträdgård där mamma köpte sätt-potatis till oss. Där kan man helt klart handla fler gånger.


Det som slog mig när vi handlade där var att när man kom in så hälsade personalen glatt och var väldigt hjälpsamma. Det är skillnad på landet!


Idag ska jag försöka beställa rådjurs-nät som vi ska näta in altanen med. Fick tips från Erica. TACK Erica!!! Hon har gjort det snyggt och bra på sin balkong så det kommer funka utmärkt för oss också!


Annars fortsätter packandet, vi har nog packat 50 kartonger. Men 80 kartonger kommer inte att räcka, så fler kommer idag :-)


Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards