Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Jag kan!!!

Av Therese Bergsmo - 26 april 2010 15:08

Idag har jag lyckats ordentligt, en bra sak och en lite sämre... men lösning är på väg!


Jag låg i natt och funderade över vår tvättmaskin. (Ja, tvätt upptar stor del av min tillvaro   ) Den är ju inte lika djup som andra tvättmaskiner för att vi ska få plats med den i vårt lilla, lilla badrum. Nu när vi flyttar till hus så finns det dels en tvättmaskin, men också bättre plats för en stor tvättmaskin. Så då står vi med en tvättmaskin över. Vi köpte den förra sommaren så den är ju inte lastgammal precis... och då vill jag inte förlora alltför mycket pengar på att sälja den. Så jag tänkte till lite i natt. Det måste ju finnas någon i de 7-9 hus med ca 200 lgh som vill ha en "mått-anpassad" maskin.


Så idag skrev jag en lapp, tog en prommis med Leia till alla husen och satte upp i portarna. Jag hann knappt hem så ringde en som ville köpa! De kom på en gång och sa att de ska ha den, nu väntar bara bortleverans och pengar.


Men i denna veva och glädje över att fått den såld till ett bra pris, så ställer det till sig ordentligt med vattnet. Jag kopplar bort maskinen, el och vatten. Sen ska jag tvätta händerna och får en fot-dusch... Konstigt tänkte jag och försöker dra åt balofixen ännu mera, men det går inte. Hittar ytterligare en ballofix och drar åt den - sådärja, problemet löst! Men då har vi inget kall-vatten alls i badrummet. Gissar att det inte blir så skönt att duscha och bada ikväll, så det var bara till att ringa jouren.


Det kom två äldre herrar och en jour-bil extra på gatan, de hittade felet direkt och åtgärdade!


Så nu är det som vanligt i badrummet igen, i alla fall nästan. Simba lär ju inte bli glad när han upptäcker att hans ligg-plats när husse duschar är borta... Men det är å andra sidan bara 4-5 dagar kvar här i lgh, sedan får de fixa en plats i nya badrummet   


Kramar från familjen i kartonger... ca 90 packade *pust*


 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

26 april 2010 15:43

Nej då så skall du inte känna, det var ju jag som tog beslutet att sätta på henne halsbandet! Bärnstenarna fungerar fint men är hon blöt så blir det inte någon statisk elektricitet i pälsen och då får hon fästingar, så därför vill jag hitta ett alternativ. Hon gillar att bada hihi. funderar på örthalsband.
Skönt att ni bara har några få dagar kvar i lägenheten. Måste kännas underbart, vet hur det känndes när vi flyttade från lägenheten till huset =)
Kramisar till er!

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

27 april 2010 10:52

Tack :) Jo jag hoppas att röntgen kommer gå bra. Men det är ju fortfarande samma hund efteråt som sagt =)
Vad kul att du uppskattar det jag skriver om träningen =)Det finns många knep som man kan använda sig av, det gäller bara att komma på vad som fungerar bäst :)
Ja absolut, jag tror man kan lära gammla hundar att sitta =)Med rätt motivation och belöning så =)

Kramisar till er i flyttkaoset!

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards