Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Trubbel...

Av Therese Bergsmo - 27 april 2010 12:26

Det är trubbel i paradiset, i alla fall för Simba... Tvättmaskinen har ju varit hans plats varje morgon när husse duschar. Han springer före husse och hoppar upp där för att vara trevligt sällskap i duschen. Vissa mornar ligger han redan på plats och väntar på att husse ska gå upp.


Igår sålde jag ju tvättmaskinen, det var inte bra enligt Simba och jag fick blicken hela kvällen. Han blänger på mig och mjauar så högt han kan, blänger på platsen för tvättmaskinen och fnyser. Upprörd, minst sagt!

Husse var dock snäll och fixade en annan lösning till honom, men se den dög inte. Så i morse vägrade han kategoriskt att vara med och duscha!


Idag har jag roat mig med att dra ut en tand... Ni som följde min förra utdragning vet att det tog 3 besök hos tandläkaren och näst intill sövning för att få ut tanden. Det var en visdomstand den gången och så även denna gång. Jag kan säga att jag var riktigt nervös när jag skulle gå dit. Laddade med 2 alvedon hemma för att inte känna så hemskt mycket. Sen bedövade tandläkaren typ 10-12 gånger på in- och utsidan. Hon fick göra om flera gånger för det kändes när hon började rucka ut tanden. Men när väl bedövningen satt så gick det fort, med ett litet plopp så var den ute. Nu har jag drick- och ät-förbud i 3 timmar, tur jag åt ordentligt i morse...


I morgon kommer mammorna, både min och Mats mamma kommer och hjälper mig med det sista i packnings-väg. Ska blir riktigt skönt!!! Sedan på torsdag skriver vi kontraktet och på fredag kör vi ut saker själva, sedan på lördag går flytt-lasset. Gissa om vi längtar!


Så, hör ni inget på några dagar så vet ni vad vi pysslar med. Vet inte hur internet kommer att komma igång där ute heller, men det är lovat till på måndag.


Ha det gott allesammans!

Kram, Therese


 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

28 april 2010 20:59

Hihi vad rolig Simba är =)
Läskigt att dra ut en tand, har som tur är aldrig gjort det!
Skönt att det är så nära flytten nu =)
Kramisar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

11 maj 2010 22:54

Men jösses vilka bedrövliga tänder du har.
Uscha uscha

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards