Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Dagarna känns fulla....

Av Therese Bergsmo - 11 maj 2010 08:54

Dagarna går otroligt fort nu när huset finns. Som jag har längtat till att bo i hus, att kunna gå ut och känna gräset under fötterna (inte än för det är kallt - i morse -4 grader), bara lufsa på tomten, släppa ut hunden i morgonrock osv. Slippa höra en granne som får för sig att borra i betong-vägg med felaktig borr så det tar en evighet, slippa höra grannars bråk, tv osv. Bara njuta av friheten. Kunna sitta ute en kväll med fint väder och bara njuta, lyssna på fåglarna osv.


I fredags var Mats till Göteborg med jobbet, deras huvudkontor ligger där och det var möte. Jag skjutsade honom till Stockholm (kan ju inte säga stan längre, den närmaste är Bålsta och dit åkte vi inte) kl 04.30 fredag morgon. Hemma ca 06 igen, trött... Leia och jag gjorde inte många knop den dagen. Hittade dock en jättefin promenad-stig ner till vattnet från vårt hus. Senare på em kom Alexandra, vi handlade och myste hela kvällen. Hon var på väg att bli sjuk så vi var inte särskilt pigga... Lördagen slappade vi mest, gick en liten prommis runt området här. På em/kvällen hämtade vi Mats i Bålsta. Han åkte pendeltåget dit från Centralen när han kom med tåget från Gbg.


På söndagen kom både min mamma och Mats bror, vi fikade och pratade massor. Trevligt! Senare sågade Mats och jag lite ved och Mats klippte gräset. Jo, just det, veden kom på morgonen också så vi släpade in 30 säckar i vedförrådet. Borde räcka en stund...


Igår var det massa fix med att beställa hit en elektriker och en tv-installatör. Alexandra fortfarande sjuk, eller sämre, nu har hon feber också... Skönt att hon kan ligga framför brasan och bara ta det lugnt!


Elektriker ska komma idag och sätta in en kontakt (förlåt, uttag heter det på el-språk fick jag lära mig igår...) i kryp-grunden. Vi ska ha en kryp-grunds-avfuktare där nere och vill ha ett uttag så det känns säkert och riktigt - inte någon skarvsladd som vi ska snubbla på.  Ev. ska han även få titta på en el-dragning som går till en lampa vid grinden.


På fredag kommer en installatör och ska kolla på mottagningen av Boxer. Just nu har vi inte så mycket tv... Förhoppningsvis kan vi bryta avtalet med Boxer och byta till parabol. Det verkar vara det enda som funkar här ute i skogen!


I morgon kommer tvättmaskin och torktumlare, som jag har längtat... Det är världens tvätt-hög i badrummet nu och jag får ångest bara jag ser den.


I morgon ska vi också ha visning på lgh i Sumpan, det är tydligen hyres-gästen själv som har... Dum tid, kl 16, som jag hade hoppats på att Mats skulle kunnat ta, men det körde ihop sig på jobbet så jag åker till Sumpan en kortis på em. Hoppas bara att det inte är alltför mycket köer på vägen hem.


Igår var jag även in till Metropolen Bålsta, ja, den är inte så stor om man säger så, men den har ju allt man kan tänka sig behöva... Mat-affärer, apotek, lite kläd-affärer, posten och div annat. Det finns också 2 djur-affärer till Simba och Leias förtjustning! Där lär vi botanisera någon dag!


Simba har förresten hjälpte fåglarna idag, mycket ovetandes som tur är... Jag drog upp rullgardinen till vårt sovrum. Fönstret vetter ut mot "hans" altan, och vad ser jag där? Jo, en fågel med hela näbben full av Simba-hår. Oj, den får jag hjälpa ut tänkte jag, men häpnade strax när jag såg att den tog sig ut genom rådjurs-nätet... Yrvaken som jag var så har jag ingen aning om vad det var för fågel! Såg den strax efter igen med lika mycket hår till.


Hoppas ni mår bra alla som läser, ni som känner för att komma ut och hälsa på är hjärtligt välkomna, slå en pling innan bara så man inte är på uppdrag någonstanns ;-)


Kram, Therese

 
 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

11 maj 2010 22:50

Ja, nu är det helt klart dax för en husesyn.
Så roligt för er.
Verkligen jätteglad för er skull.
Jag åker till Landet imorrn.
massor med kramar

http://ligans.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

20 maj 2010 10:44

Hej hej :)

Tack, jag är med superglad över höfterna :) Jo jag vet att dem är ok att avla på och det känns bra för jag vill gärna ha en valpkull efter henne =) Det är tråkigt med armbågarna bara men jag kan hoppas att det blir bättre resultat när jag röntgar om, sen kanske det blir en annan person på SKK som läser plåtarna med!
Härligt att ni trivs i huset =) Sommaren har kommit hit nu och det börjar bli grönt och fint i trädgården och det är verkligen balsam för själen, ja kroppen också med en egen trädgård =)
Hoppas allt är bra med dig Leia och Simba!
Ha det bäst. Många Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards