Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Mats är moderiktig....

Av Therese Bergsmo - 25 maj 2010 08:43

....i alla fall här ute på landet.


Vad pratar jag nu om? Jo, min kära make har länge suktat efter ett par kammo-brallor, ni vet såna med kamoflage-färger (spräckel med "natur"-trogna färger så man kan smyga på fienden). Han ville ha ett par för att gå ut med hunden, skulle passa perfekt, sa han. Men när både Leia och jag sa att vi vägrar följa med så köpte han aldrig några sådana. I flytten hittade han ett par gamla byxor som han hade för många år sedan med sin förra hund - han fick något nostalgiskt och rört i blicken (kan ha varit damm också, men jag vet inte så noga, för jag vägrar beskaffa mig med kammo-byxor). När vi hade flyttat skulle vi en dag åka till Jula och handla. Mats gick in själv först och plockade ihop vad han trodde vi behövde och jag satt kvar i bilen med Leia (vi hade inte vant henne vid att vara ensam i huset de första dagarna så vi hade henne med överallt). Sedan gick jag in och hämtade vad jag behövde och betalade. Vad händer vid kassan? Jo, ett par kammo-brallor dyker upp! I arbetsbyxe-modell. Jaha, kunde ju liksom inte bara slänga dem över axeln och låtsas som ingenting... Nu har dessa byxor fått blivit arbetsbyxor och används flitigt när man ska gå ut i garaget och titta lite. På promenaderna följer de inte med, Leia och jag vägrar fortfarande. Jag undviker förresten att vara ute samtidigt som byxorna för att inte förknippas med något så gräsligt.


Igår såg vi 2, TVÅ!!! grannar med likadana byxor. Så Mats har gått och blivit moderiktig här ute på landet, det ni! (Inte för att det känns som de bästa preferenserna...)


Idag regnar det, jag får elda och mysa framför brasan samt ha inne-aktiviteter. Simba har däckat i soffan nära spisen och Leia i fåtöljen bredvid mig - hon drömmer och visar alla tänderna!


Många kramar, Therese

 
 
Erica

Erica

26 maj 2010 00:05

Haha... Låter mycket snyggt! ;) Men på landet SKA man se lite halvsunkig ut, det hör till livsstilen. Så det är bara att börja vänja sig Therese. ;)

http://www.cheeserica.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards