Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Tandläkaren och bilverkstan...

Av Therese Bergsmo - 17 juni 2010 08:53

Igår skulle min lilla bil in till bilverkstaden. Jag har hittat en relativt billig här i Bålsta som jag har fått rekommenderad av grannen. Han hjälpte mig förra veckan när avgasröret helt plötsligt (berodde nog inte på att det rostat samt att jag kört lite rally här på småvägarna   ) gick av. Det lät när jag kom farandes... Så han svetsade ihop det. Men igår var det bromsarna bak som skulle bytas, både skivor och belägg eller vad det heter. Gick jättebra så nu åker man säkert igen när kurvorna helt plötsligt dyker upp...


Under tiden så gick vår snälla granne med Viva och jag en promenad. Hon hade jobbat natt, kom direkt till bilverkstan och vi for iväg till något som kallades Draget. Där gick vi en jättefin promenad och på mitten satt vi på ett berg högt högt upp över Mälaren och fikade. Jag hade tagit med kaffe och mackor. Solen sken och hundarna tiggde, som det ska vara alltså!



 

Idol-bild på Leia


 

Söta Viva som är så snäll så snäll


 

Tjejerna tillsammans



Här var de mer intresserade av Vivas matte, kanske hade hon lite macka kvar? Leia vet att hennes mag-väska är som en foder-säck så den spanar hon på!



Efter bilverkstaden åkte vi hem. Grannen kom över och hjälpte mig rensa tandsten på Leia. Vi har aldrig gjort det på de bakre tänderna och inte använder jag tandborste heller så jag var lite orolig att det skulle vara mycket. Men icke. Hon hade bara lite grann och det fick vi bort. Tack, Y!!! Jag tror att Plaque-Off samt märgben hjälper hennes tänder att hålla sig i trim.


Idag ska vi äntligen bli av med alla tomma, urpackade kartonger som står i garaget. Solen skiner och jag hoppas det blir en fin dag där vi kan vara ute mycket!

Kram, Therese


PS Tack än en gång Y för att du gjorde sällskap igår morse samt rensade Leias tänder!!! 


 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

22 juni 2010 19:18

Vad fina töserna är tillsammans =) Så roligt för dig och Leia att ni har träffat en rottweilerkompis =)
Kramar till er!

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

24 juni 2010 20:59

Inkan o Ligan önskar en Riktigt Underbar Midsommar ! Tass o Kram

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Skapa flashcards