Alla inlägg den 9 september 2010

Av Therese Bergsmo - 9 september 2010 08:35

Ska puffa lite för två bra böcker idag, finns fler jag skulle vilja puffa för, men just nu är dessa aktuella på mitt nattygsbord :-)


http://canisacademy.se/


På den sidan hittar ni en bok som heter:


Första hjälpen för hund


Den tar upp allt möjligt och omöjligt som man kanske behöver veta som hundägare. Jag följer den här kvinnans nyhetsbrev varje månad och har lärt mig mycket bra och nyttigt, nu får jag lära mig ännu mer. T ex hur jag kan hjälpa till att förhindra att Leia lika lätt för vattensvans när hon simmar (som hon för övrigt ska göra idag). Det handlar om att hunden inte är så uppvärmd när hon börjar simma så hon får inflammation i musklerna runt svansen eftersom de styr mycket med svansen när de simmar... Och att gå prommis efter för att få ur mjölksyra o dyl. Så nu går vi prommis före och efter, behöver inte vara någon lång direkt, bara så hon blir uppvärmd. Vi håller tummarna och hoppas det blir bra.


Sen en underbar bok som jag skrattar mig igenom, Alexandra tipsade om den, jag började läsa och nu läser även Mats den - samtidigt, vi har 2 ex hemma :-)


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918636927X


Hundraåringen som klev ut genom fönstret.


Vilken tokigt gubbe säger jag bara!!! Det är tur att man oftast är ensam när man läser, för att sitta och läsa denna på t ex en buss torde vara omöjligt eftersom man hela tiden skrattar åt hans galna upptåg!


Igår var Leia och jag hos Yvonne och firade hennes 50-årsdag, en dag för sent. Sorry! Vi käkade tårta och hundarna fick varsitt märgben. Dodas sa Leia som stolt bar med sig det hela vägen hem och fortsatte massakera det.


So long!


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards