Alla inlägg den 14 september 2010

Av Therese Bergsmo - 14 september 2010 06:58

Igår kom kära dottern ut hit. Det är ju lättare att ta sig hit och dit med körkort så idag har hon min bil till skolan *weeee*. Spännande att hon ska köra själv för första gången i bilen. Jag minns det och minns att det var både kul och läskigt. Man hade liksom ingen att fråga om något efter vägen som kunde dyka upp; hitta, vilken hastighet, skyltar, filer osv... Men jag vet att hon är en säker förare och mer försiktig och säkerhetstänkande än busig och huliganig som jag har varit - stundtals.


Vi skulle igår fira lite att hon har körkort så hon skulle få prova på första turen själv i bilen till Skoklosters pizzeria (jo, vi har en sådan nuförtiden. Även en liten lanthandel, så nu är det stor-metropol). Ringer pizzerian, de svarar inte, kollar på menyn och ser;


De har stängt på måndagar!


Bestämmer att åka till Bålsta (lite större metropol här i ödemarken med både det ena och det andra...) och handla på kinan istället. Alexandra hittar inte så jag ska med som kartläsare (hmmmm, jag tror hon mest ville ha sällskap). Ringer i bilen, de svarar inte heller. Stängt på måndagar... Som tur är har de ytterligare en kina och de hade minnsan öppet!!!


Är det så få som handlar hämtmat på måndagar så man har stängt? Tydligen, men något vi förhoppningsvis kommer ihåg i fortsättningen...


Kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards