Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Bilder, massor från i somras!

Av Therese Bergsmo - 15 september 2010 11:09

Här kommer nu äntligen lite bilder, dator, mobil & jag var äntligen samordnade...






 

Först ut en liten söt snigel som Leia och jag hittade på promenaden igår.


 

Här är det en katt som har det väldigt bra framför brasan, han har 4 kuddar att ligga på så att det är riktigt mjukt... Kräsen? Inte han inte. Bortskämd? Inte han inte!


  


"Matte, sluta fota, jag försöker sova! Räv och grävling störde min skönhetssömn i natt på altanen!"

"Vi vet, vi hörde både dig, Leia och skogens djur - ingen har sovit bra..."


 

Banana-split

GOTT!!!


 

Simba på spaning i trädgården. Han har förmodligen en och annan skogsmus i det här sten-partiet...



Upprörd Simba som har blivit tvättad. Dock tände jag brasa så han fick varmt och gott. 

Nej, jag är inte alls torsk på att tända brasor - vi har redan gjort av med massor av ved.... eller JAG...


 

Hur vänder man bilderna? Ja, uppenbarligen lyckades jag inte här...


 

Här är mitt sommar-arbete. Hela diket utanför vår tomt var fullt med ogräs - det är nu bortbränd och under hittade jag fint grus. Till vänster ogräs, till höger bränt...


 

Här ska kokas lingon-sylt! 5 kg


 

Vriden bild igen... Den här fina ved-hållaren har Mats gjort så nu kan vi ha massor av ved inne när höst-stormarna tjuter runt knuten och man inte vill gå ut och hämta ved hela tiden...


 

Rådjur på besök. Simba spanade som en tok på vår balkong, Leia snarkade i fåtöljen och gick miste om alltihopa...



Inte på vår tomt (som tur är!). Hittade dessa varelser på en promenad i Väsby med mamma. Visst var de lite gulliga!


 

Allra bäst är ändå bilden som stod vid hagen...



Trött katt som inte riktigt får plats i sitt klätter-träd längre


 

Leias kompis Zamba (med familj så klart) var på besök. Tror ni inte att de måste busa i jordgubbs-landet?


 

"Jag syns knappt", säger Zamba



Tok-rejs runt tomten. Ni ser Zamba till vänster i bild, jag hann inte med att fota i den takt som de sprang...



Leia jagar som vanligt Zamba och hon flänger runt

   

Kort stunds vila


 

Sen var leken igång igen. De busar så underbart bra ihop, även om Leia är lite hårdhänt ibland...


 

Här är Zamba nerbrottad



"Ligg kvar", säger Leia


 

Zamba älskar Simba också, de är riktigt bra vänner. De busar också stundtals ihop. Tyvärr hann jag inte få med någon sådan bild.


  
 

    

Vackra, snälla Zamba pustar ut lite och spanar på Simba


 

Här har de precis busat...


 

Nagg på magen, Simba njuter av att någon vill busa med honom - det gör inte Leia så gärna.



Min Kirsch-grej som utlovades bild på tidigare isommar.

Han satte upp gamla, rostiga armerings-nät och hängde hyllor för blommor på. Det gjorde jag också!


   


Fast på mitt fina planterings-bord!


 

Hund-säng? Nopp, katt-säng. Han sträcker ut sig i hela sin längd på den längsta sidan av bädden, han är inte så liten den där katten.


 

Första skörden egen potatis ur landet. Vi fick massor som vi har ätit upp alltihopa nu!


 

Här fäller vi tallen. Ove sågade och vi släpade grenar hela dagen... Men vi fick mycket ved, mindre skugga och framför allt mindre kottar på tomten!


 

Den var mycket större när den hade kommit ner på backen än den såg ut på höjden...


    

Leia hade en drake som vi köpt på IKEA, helt plötsligt hade hon tagit bort vingarna på den. Jag satte fast dem i hennes fästing-halsband och sen var buset igång!


 

Ser lite dum ut?


 

Snygg?


 

"Försvinn!"


 

"Om jag gör så här då?"



Ena vingen borta



Nöjd över bedriften!



Kämpar vidare



"Kan någon hjälpa mig, jag ser för dum ut i de här vingarna!"

   

Vår nya ytterdörr. Den gamla hade garanterat läckt in snö i vinter...


 

Leia funderar i jordgubbslandet. Konstigt att vi inte fick så många jordgubbar....


 

Vackra prinsen när han var på besök. Han sitter här och funderar över vad det är för mistlur som gapar på altanen (Simba den elaka som inte fick vara med och leka med Prinsen!)


 

Alla djur verkar ha någon för-kärlek till vårt jordgubbsland...



Leia och Viva en vacker sommar-dag



Mys under tork-vindan.

 


Födelsedags-tårta när jag fyllde år



Det här var räddningen i somras när det var så varmt.

Party-tält i skuggan med stolar, bord, dator och säng både till Leia och oss.

    Från andra hållet.



Så gott folk, nu har ni fått lite bilder.


Kram, Therese



 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

15 september 2010 13:30

Så kul att får se "lite" bilder från er sommar :) Ni har det så fint :) Riktigt smart med partytältet, önskar att jag hade haft ett sådant här i sommras :)
Det blev fint med rostiga armeringsjärn, jag gillar när det är lite rostiga prylar i trädgården :)
Leia är för söt med drakvingarna hihi. Hoppas det är bra med henne? Finaste tjejen :)
Erat vedställ inomhus var riktigt snyggt, undrar om jag skulle ha plats för ett sådant här hemma. Får visa gubben min bilden på erat iaf :)
Simba ser ut att trivas framför kaminen :) Lite bortskämd är han allt med massa kuddar ;) men det är så det skall vara hihi.
Snart kommer våran katt hem :)

Ha det gott och pussa Leia och Simba från mig. Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

19 september 2010 09:37

wooooohoooooooooooooooooooooo
Maaaaaaaaaaaaaassor med bilder
NU är det dax att besöka oss va ?!
:-)
Kram

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards