Alla inlägg den 17 september 2010

Av Therese Bergsmo - 17 september 2010 06:54

Här hemma gråter råttorna, det är så tomt både i skafferi och kylskåp... Idag blir det till att stor-handla med Mats, så det blir någon ordning igen. Kaffet är total-slut och det är ovanligt när det gäller mig, för jag har alltid ett paket på lut och skriver upp på handlingslistan när jag tar det sista, men tydligen inte den här gången. Hur em-kaffet ska gå till vet jag inte - verkar bli ett problem...


Idag är det ett år sedan Svartis gick bort, jag minns det som igår. Svärföräldrarnas gamla, sjuka katt som jag åkte och avlivade. Sedan fick han en fin grav på Bjurö. Tänker på honom idag och hoppas att han skuttar runt i djur-himmelen och njuter av värme och sol.


Igår var det simning för Leia, hon är helt galen i det och fullkomligt älskar det. Nu känner hon tom igen vägen dit... Tjuter i bilen ca 1 km från stället. Sedan är det någon som har bråttom ner i poolen, men hon ska duschas först och få på sig en flytväst. Sedan simmar och simmar hon, hon fullkomligt njuter av friheten i vattnet. Vi kör ett pass med lite rejs, alltså att vi slänger en leksak till andra änden som hon får simma lite fortare för att hämta - så hon får upp hjärt-frekvensen lite. Igår var hon rejält slut efter simningen, körde ganska hårt. Hon sträckte sig nog lite i ena baktassen också, men idag är hon som vanligt, bara lite mer trött.


Men vem är inte trött? Uppe tidigt idag, dottern åkte för en halvtimme sedan till skolan. Jag ska träffa mamma snart så det är tidigt idag. Dessutom hade vi high-chaparall på tomten inatt - igen. Grävling eller räv stökade runt och Leia skällde ut dem. Gissa om man får hjärtinfarkt när hon skäller till när man sover... Skönt att det är helg och att vi kanske kan vila lite.


Många kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards