Alla inlägg den 18 september 2010

Av Therese Bergsmo - 18 september 2010 16:34

Jag måste ha världens bästa mamma! Hon finns alltid där för mig, hur mycket jag än strular till det. Hon älskar mig för den jag är, inte det jag gör. Hon har alltid tid med ett samtal om man har problem. Hon kommer farandes med mat när man är sjuk, tom lagar den åt oss. Ja, hon är helt enkelt underbar och man glömmer nog bort att berätta det så ofta som man borde, så därför hedras hon här på bästa sätt!!!


Nu har hon återigen funnits där för mig. Jag har fått köpa hennes bil mycket förmånligt. Den bilen har jag spanat på länge och velat ha, en super-bil som kommer att rulla många mil i min ägo. En Toyota Corolla med krok. Den är pigg, den är snygg (ljusblå metallic), den har ACC (jag kan ställa in 19 grader och få 19 grader utan att besväras av öppna fönster och annat som jag höll på med i somras), den har en bra baklucka så Leia får numer åka där (till hennes stora förtret igår - hon är ju van att sitta på sätet, helst fram!), den är helt enkelt perfekt för mig!


Hon själv fortsatte med Toyota och har en mycket snygg Auris (efterföljare till Corollan) som är så läcker och verkar vara trevlig att köra (provkörde inte igår, jag var så lycklig över min egen lilla corolla så det behövdes inte).


Mats gjorde den fin igår, tvättade allt invändigt och spolade av den utvändigt. Nu är den riktigt fin - ända tills jag åkte och köpte jord med den idag... men men det gick att få ur den smutsen också.


Så jag vill verkligen tacka min mamma för att hon finns där för mig, hon är världs-bäst och jag älskar henne!


Kram, Therese


PS 

En text jag hittade som stämmer så bra, så bra.


‎4år: Mamma kan allt! 8år: Mamma kan mycket! 12år: Min mamma kan faktiskt inte allt! 14år: Mamma fattar ingenting! 16år: Mamma är hopplös!... 18år: Hon där? Hon har gått ut på datum. 25år: Mamma kanske vet lite om detta. 35år: Innan vi bestämmer oss, frågar vi mamma. 45år: Undra vad mamma .... tycker om detta 75år: Jag önskar att jag kun...de fråga mamma om detta!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards