Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Therese Bergsmo - 7 oktober 2010 12:41

Här hemma behöver vi ingt tv-väder, jag kan kolla vår djur så vet jag ;-) Igår sov Simba i princip hela dagen - då vet jag att det blir regn idag (och det fullkomligt vräker ner). Sedan meddelade Leia att höstens kyla är på G. Hon gick upp som vanligt med husse på morgonen för att kissa (hon står redo vid ytterdörren när han har borstat tänderna, inte för att hon är så nödig tror jag - utan mer för att hon vill komma in och värma sig och sova vidare). Hon kastade sig upp i sängen till mig direkt efter, men efter ett tag gick hon ut i v-rummet... Skumt, tänkte jag och ropade tillbaka henne. Hon frös!!! Arma brukshund som fick ligga några sekunder utan täcke... Så nu vet jag att det är kallt och rusk på G, här behövs inga meteorologer!!!


Usch, jag har varit sjuk. Eller hur frisk är jag egentligen idag? Men igår var en helvetes-dag - ont i magen och spydde... Har varit lite nere och haft ont i huvudet och magen den senaste veckan, men igår var ingen lek hur dålig jag var. Idag är i alla fall huvudet upp och fötterna ner så Leia och jag gick en prommis i regnet, ganska skönt när man väl kom ut. Men dessto skönare när man kom hem och fick tända en brasa ;-)


Må gott i höst-rusket!


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards