Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Nattliga aktiviteter....

Av Therese Bergsmo - 10 oktober 2010 15:05

Tydligen pratar jag i sömnen. Eller ja, det vet jag ju egentligen - bara det att jag blir förvånad var gång jag blir påmind om det. Jag har nog pratat i sömnen sedan jag var liten och det är ganska tydligt samt att när jag var liten kunde man tydligen föra konversationer med mig - vilket inte verkar funka idag.


Hur som helst så tränar jag Leia när jag pratar i sömnen. Mats lyssnar, skrattar och minns till dagen efter så även jag får skratta. Häromnatten sa jag;


- Inte så.

- Inte så.

- Nej.

- Neeej.

- Men hör du inte vad matte säger; neeeej.


För någon vecka sedan var jag i simmet och tränade henne;


- Andra hållet.

- Leia, andra hållet!


Hon vill helst simma åt ena hållet bara och då blir hon ju lite sned i musklerna så vi försöker ändra håll då och då.


Andra gånger har det varit;


- Gå runt.

- Bra!!!

- Sitt kvar.

- Sitt kvar.

- Varsegod.

- Duktig tjej!! 


Så nu vet ni vad som händer i vårt sovrum på nätterna ;-)


Kram, Therese

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

10 oktober 2010 20:18

Haha ja man kan få höra både det ena och andra av någon som pratar i sömnen ;) Undrar vad Leia tror om ditt sömnpratande? Gör hon som du säger ;)

Sv; Roligt om Smulan kommer tro att hon är en rottis sen :) Tuff Simba är när han möter andra hundar hihi

Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

Therese Bergsmo

11 oktober 2010 08:41

Leia snarkar gott vidare. Hon kan väl inte gå runt eller simma andra hållet i sängen heller :o
Nej, jag tror inte hon bryr sig nämnvärt, hon har ju varit med om det sedan hon var valp...

Japp, Simba tom jabbade ner en stor golden en gång som kom in på tomten - den la sig direkt och visade underkastelse.

Kram, Therese

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

26 oktober 2010 09:42

*asgarv* Ja sex är helt klart överskattat. :-))))

http://www.ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards