Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Ytters pinsamt, enligt Leia!

Av Therese Bergsmo - 27 oktober 2010 14:55

Simba har inte varit ute på snöret på ett bra tag, jag har inte haft lust att vara ute tillsammans med honom när det inte varit så fint väder och varmt. SÅ han har varit förvisad till sin altan om han vill gå ut. Idag var energin på tok för hög för en inne-katt, han mjauade, rejsade och hade tok-spring här inne i huset. För att inte alla blommor och mattor skulle möbleras om insåg jag att han behöver komma ut. Sagt och gjort, han får följa med på promenad, tänkte jag. Både Simba och jag njöt av promenaden, Leia däremot försökte låtsas som att hon inte tillhörde vår lilla tropp i skogen... Ytterst pinsamt att gå tillsammans med en katt i koppel!!!


Nu sover Simba i ved-korgen, hur nu han har kommit på att den är bästa sov-stället?! Dock är den tom på ved, så han ligger inte på veden så att säga...


Vilken service det är här på landet! Vi har haft lite grus och sand i vattnet, det har jag sett genom att trycket blivit dåligt, jag har då tagit bort silarna och upptäckt att det var sand däri. Ingen fara, tänkte jag, lite skit rensar magen. Men när det var sand igen efter 2-3 veckor så tänkte jag att något är knas. Ringde Vatten- och Avlopp idag & inom 30 min var de här och tittade på vattnet. Snacka om snabb service!!


Fåglarna har fått uppdaterad matsedel med jordnötter i en fin boll. Och jag har bytt ut vildfågel-blandningen mot solros-frön som är mer uppskattat. Än har bara skatan varit här och kikat, ev. blåser det för mycket för småfåglarna eller så hittar de mat i skogen...


Må gott allesammans.


Kram, Therese

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

28 oktober 2010 19:17

Hihi så rolig hon är Leia :)
Smulan gillar också att vara i vedkorgen hehe.
Kramisar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

30 oktober 2010 10:11

hahahhahahahha stackars stackars Leia
fniss

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards