Alla inlägg den 9 november 2010

Av Therese Bergsmo - 9 november 2010 09:14

Jaha, så har jag äntligen lyckats ladda upp lite bilder igen :-) Jag har ofta med mig kameran och tar en hel del bilder, men alla blir inte bra och det är inte alltid andan faller på att lägga in dem här, sorry alla som vill se oss och vår vardag!!


Men här kommer div bilder från senaste tiden;


 

Här ser ni utslagen Rottweiler i fåtölj. Dock måste jag skjuta in fotpallen så hon får plats...



Det här är ett gäng kuddar som vi har ute på sommaren på ute-möblerna. I höstas tog jag in dem, tvättade dem och torkade dem framför brasan. Sedan hamnade de i en hög. Simba intog genast högen! Här försöker jag flytta undan högen, men Simba nosade reda på den och la sig tillrätta...


 

Ute på ett ställe som heter Arnö-huvud. En promenad på rullstensåsen och sedan denna storslagna utsikt. Dock är det ett stup bakom Leia rakt ner i skogen... Där gick vi inte!




Här sitter Leia och Zamba i min bil, tänk att bägge fick plats... Vi var i Sumpan och hälsade på, gick i Ursvik med tjejerna.


 

Fullt fokus på Korv-Nettan... Zambas matte har alltid god korv med till hundarna :-)



 

Här är Simba med på promenad, han ser dock ut som han precis landat med något ufo... Men det var mysigt att vara ute, enligt honom!


 

Leia är inte lika nöjd, hon är rädd att Simba ska ta hennes finaste leksak (det oranga i nederkant), därav "blicken"



"Bäst att dra, Simba är på G."

Leia smiter snabbt iväg i skogen när Simba närmar sig - han som bara vill ha lite närhet...



"Nej, matte, jag tänker inte titta på dig när du håller i huliganen. Han kan ju missuppfatta det som en invit!"


 

"Det här trädet klara nog en tuff Ragdoll som jag av!"

Simba klättrade friskt i träden, jag fick inte med något kort på det bara... Var lite svårt att manövrera katt-koppel, mobil-kamera och leksak för att få upp honom i trädet.


 

Pälsen full med löv!


 

Det var Simba som tog täten på promenaden. Han hittade inte alltid rätt väg, men följde snällt efter mig och Leia som hittar bättre...


 

Alien-katten klättrar på stenar.



"Måste kolla så store-syrran är med, hon är så slö..."


 

"Kom nu då, du vågar hoppa upp på den här stenen!"



"Nej, men strunta i det då. Gå och fåna dig med den där fula leksaken."

 


"Jag har ändå siktet inställt på en högre sten, som du inte hade klarat av!"

 


"Så det så!"



"Måste han följa med? Han hittar inte, men ska promt gå först. Dessutom retas han hela tiden!"



"Så, nu har matte tagit sitt förnuft tillfånga och vi går egen promenad. Frost och fint, älskar att busa i frostat gräs! Titta förresten, huligan-lille-bror, jag sitter på en större sten än du!"


 

Frost är så vackert på växterna i naturen.



Ett helt kal-hygge med frost.

Det var förresten här de hade älg-jakt... De satt i ett torn och suckade över "stockholmarna"

   

Det är magiskt vackert ute med frost och sol!



    

Här är min kära make med favvo-sysselsättningen; biltvätt! Han hade dagen till ära fått på sig en "snygg" Sverige-hatt. Gissa om grannarna körde i diket... Han stod ute med den en timme en helg-dag och många körde förbi.

PS Jag smyger runt garaget för att få en bild, men det hade jag inte behövt;


 

Han poserade så glatt sedan!


    

Här är bild från förra veckan. Alexandra och jag gick promenad, jag skulle testa en ny stig - vi gick vilse...

Skickade den här bilden till Mats och skrev att vi var vilse. Han blev inte särskilt orolig, vi har ju spår-hunden med oss. Njae, det var nog jag och solen som förde oss i rätt riktning.


 

Sen fick man varm choklad och grädde, vi var frusna och blöta om fötterna...



 

Här ser ni missnöjd Leia, med kaffe över hela sig...

Jag sitter ofta vid datorn och äter frukost, när jag skulle gå härifrån så snubblar jag (ja, Simba var inblandad!) och kaffekoppen med resterande (KALLT!) kaffe for över Leia. Det smakade inte gott, meddelade hon.


 

Även fåtöljen fick sig en dusch...



Här klättrar Simba runt i vårt skafferi


   


"Perfekt med fönster så man kan kolla ut!"


 


Mats satte upp hyllor åt mig i skafferiet och naturligtvis skulle Simba inviga dem först.

Nu ser jag IKEA-kassen som jag hade i skafferiet och påminns om att den la jag ut på altanen, men den är borta... Gissningsvis har vår busiga räv tagit den. Stackarn, hoppas han inte käkade den, plast är väl inte helt bra för räv-magar?!


  


Underbart strykjärn! Nyinköpt. OBH, med massa ånga!!! Det var en fröjd att stryka.



Och nu, gott folk, till vår promenad igår som var helt underbar!!! Solen sken, lite kallt och frost i gräset. Zamba och Leia busade, de trivs verkligen med varandra!


 

Det här är nere vid Mälaren. Det var tom lite is längst in, vass-stråna hade frusit fast.


 

Vacker backe upp från Mälaren, jobbig att gå i dock...


 

Vackra Zamba i sol/skugga



Tjejerna jobbar på uppför backen, bygger bra lår-muskler...



Fantastisk utsikt över Mälaren, vindstilla.


  


Här är vår egen städerska.

Leia älskar pet-flaskor och bär de ända hem, där jag kastar dem...

   

Tjejerna i troll-skogen


 

Man skulle kunna tro att även de precis landat med ett ufo...


 

"Nej, jag tänker inte vara med på bild!"


 

Så vackert!


 

Längtar till jul...



Vackert frostigt gräs.

 


Zamba och Leia i solen på kal-hygget . Se så stolt Zamba sitter


 

Det lät något konstigt i skogen, Zamba glömde dra in tungan...



Gos-grisarna!!!

 


Inte så bra på att posera kanske...

   

"Vi har det väldigt bra här. Blir nedbäddade i sängen, med täcke! Husse och matte, ni kan väl sova på soffan?!"



"Mat får man också!"


 

  Precis landat med ufot...



Så, nu har ni fått lite bilder. Kommentera gärna   



Ovido - Quiz & Flashcards