Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Lövräfsan utbytt!

Av Therese Bergsmo - 11 november 2010 09:22

Ja, igår skulle här skottas... Det har ju kommit någon dm eller två. Vi hade inga skovlar eller vad man kallar det, så jag körde med lövräfsan. Mycket effektivt om det inte är så mycket snö samt inte så tung, då kör man liksom fast.


Så en sån där snöskovel som man skjuter framför sig införskaffades. Fick tips av vår andra kära granne, Yvonne, att de i plast är lättare att köra. Nu visade det sig att det fanns inga andra alternativ så det var lätt att välja :-) Köpte en riktigt bra, i plast med stålkant i fram samt stål-handtag som är pimpade med reflexer - bara en sån sak! Köpte också en liten spade som man kan använda på altanen och liknande, också den i plast så det inte blir för tungt...


Var ute och körde bort massa snö från gångar och parkering, sen kommer maken hem och berättar att det ska bli plusgrader och regn... Skoj! Då hade jag ju knappt behövt skotta, men det vet man ju inte här på landet, det är lite lurigt med vädret här. Säger de solsken kan det lika gärna regna, säger de regn så kan det lika gärna bli snö här, så det så! Snyggt är det på uppfarten i alla fall och förberett för att kunna komma mycket snö så man inte skottat en liten, liten gång som får meterhöga vallar senare. Nej, breda gångar och mycket snö på gräsmattan (inkusive det förbenade gruset som hade benägenhet att följa med hela tiden...).


För övrigt så snöar det lite granna här idag, så än är inte vintern borta!

Kram, Therese

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

11 november 2010 10:17

Så bra att ni fick tag i en skovel, vi kallar dem för snökälkar :)
Jag håller med om att det är sällan väderprognosen stämmer :( Vi har plusgrader här nu så snön har börjat smälta :( Blä för slask.

Hihi låt han köpa en fyrhjuling så kan du och Leia använda den för att utforska nya vägar i vinter. Det skall jag och nova göra :) Min sambo får bygga någon "låda" som hon kan sitta i bara :)

Det verkar vara något fel med min blogg för jag kommer själv inte in på den men det verkar som om en del av er kan gå in och läsa. Mycket konstigt :(

Kramisar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

16 november 2010 10:31

Lägenhet är braaaaaaa.
*skratt*

http://ligans.blogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

16 november 2010 12:51

SV: Tack för svaret :) 2500:- är lite väl mycket känner jag men kanske har jag råd att lägga det lite längre fram. Hon hade väldigt fina hemsidor i sin portfolio, dregglar hihi.

Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Skapa flashcards