Alla inlägg den 25 november 2010

Av Therese Bergsmo - 25 november 2010 08:54

Igår skulle vi ha snö-kaos, men jag märkte inte mycket av det... Kan bero på att all snö kom i natt och fortsätter nu? Jag var i alla fall duktigt ute och skottade den cm som fallit, inte så jobbigt... Men idag ser det ut att bli tyngre. Maken vill ha 4-hjuling med plog, dyrt men säkert lättare än att skotta.


Nyss satt en skata vid fågelbordet och skulle försöka äta från talg-bollarna som hängde där. Den satt nedanför, hackade och fick en hel hög med snö över sig, hackar igen och ännu mer snö faller ner. Gissa om den såg dum ut. Den gav upp strax efter också, till Simbas förtret - han hade precis fått syn på den och satt här inne med arga öron, kvittrande och piskande svans.


En fördel med att bo i hus och ha det lite kallt, i all fall ur Simba-synpunkt, är att han söker sig mer till oss nu och vill vara nära. Han har aldrig varit en katt som vill ligga i knä, även om jag försökt tvinga honom sedan barnsben... Men häromdagen kröp han frivilligt upp i knät på mig och la sig till rätta en lång stund - gissa om jag njöt då?!


Nej, nu ska skoveln fram och åtminstone bilen skottas fram så jag kan åka och handla. Råttorna har flyttat för det är så dålig tillgång i det här huset, de enda som verkligen har det bra och mycket mat är Leia och Simba!


Kram, Therese

Skapa flashcards