Alla inlägg den 29 november 2010

Av Therese Bergsmo - 29 november 2010 12:16

Nu kommer en bild-kavalkad igen :-) Jag var så deppad och ångest-fylld i morse, hade ingen lust med något, men Leia behövde ju ut... Ibland när det är så här jobbigt - ni som orkar läsa sorge-boken nu förstår varför - så orkar jag inte ens gå ut med henne, då blir det tyvärr bara en sväng på tomten. Tur att Mats kommer hem och går långisen med henne!


I vart fall som helst så har vi underbart vackert väder idag, 10-13 grader kallt, solen skiner och massa snö. Så jag byltar på mig massa kläder och tar en sväng som blev riktigt lång och härlig. Den gjorde att ångesten släppte en stund och jag kunde t.o.m skratta åt Leia och hennes bus i skogen.


Här kommer bilderna;


 

Bus i hela hunden. Kolla tänderna som sticker fram, gulligt!


 

Kom igen nu, matte. Släng någon leksak!

Som jag så klart hade glömt...


 

Ålar sig på vägen för att få fart på mig...


 

Skogs-stigen vi hittade. Fantastiskt vackert, synd bara att solen stod så lågt...



Leia kommer tillbaka för att kolla varför jag inte kommer. Det här gör hon alltid på promenaden, har koll på mig och kommer jag inte så kommer hon tillbaka och kollar efter mig. Jag har gömt mig alltför många gånger för att hon ska lita på att jag alltid följer efter henne...


   


Det är någon som har röjt granar och träd på ena sidan så man kan gå obehindrat längs stigarna. Fint!


 


Snö-tyngd gran


 

Vackert med lite sol!


 

Här en liten bro.



Tydligen "Birgittas Bro 1997"


   


Leia myser



Här är något träd som måste dödas... Hon har en knäpp grej hon gör; hon hittar något träd som fallit, biter i ena änden, morrar, springer till andra änden, biter och morrar, sedan tillbaka igen. Så här kan hon hålla på hur länge som helst.


 

Nejdå, jag har inte alls ätit 7 ton snö...



Såg du att jag åt?


 

En snö-orm :-)



Det här är Simbas verk på hans födelsedag... Den vackra orkidéen jag fått att blomma igen, vit och bedårande. Nu finns den inte mer.

Simba fyllde ju 3 år i lördags, jag startade morgonen med att klippa klorna och kamma honom. Det gillade han nog inte, jo klo-klippningen då spinner han bara, men kamningen var nog inte någon höjdare, han försökte bita efter mig. På kvällen hör vi världens bra och vad hittar man i vardagsrummet? En förtvivlad katt som mjauar, en persienn som dragits ner och en orkidée i bitar... Tack, Simba!

   

Troligtvis har Simba svimmat av gas-attacken...


 

Vi har gjort is-lyktor! Fyllde hinkar med vatten, frös dem ute och se så fint det blev.

Tyvärr frös nästa 2 hinkar för mycket så nu har vi 2 is-klumpar...


 

God Jul från Leia!


 

Hon ser ju oerhört nöjd ut, eller hur?!


    

Simba somnade i ett litet fat...



Leia-tuffing med yoghurt på hela hakan...


   


Hon älskar dessa små tugg-pinnar, så 100 st är inköpta och borde räcka en stund till hon som inte kan äta stora bitar...


 

Simba ny-tvättad, observera den ilskna blicken. Dotterns kompis sa "Vad söt!" Nej, han är sur... och inte så söt då...


 

Här är han nog ytterst nöjd när han tagit min fåtölj...



Må gott allihopa och hoppas ni njuter av vinter som är så vacker, men lite kall... *brrr*


Kram, Therese


Ovido - Quiz & Flashcards