Alla inlägg den 21 december 2010

Av Therese Bergsmo - 21 december 2010 09:41

Idag är det 15 minus ute, igår snöade det en hel del. Det känns både här och där att vi bor på landet... Jag har blivit skott-skadad bland annat; en värkande axel pga skottandet *hahaha*


Julklapparna är färdiga, känns jättebra! Mats och jag har gjort kör-schema för de närmaste dagarna så vi vet vad som behöver göras för var dag, så vi inte glömmer något eller stressar ihjäl oss. Idag står bara jul-mats-inhandling på listan. Vi ska ju få hit Mats mamma, styvpappa och Mats mormor. Alexandra kommer också, så vi blir totalt 6 stycken och 2 djur.


Sitter just nu och tittar på rådjuren som knaprar iskalla morötter på baksidan samtidigt som talgoxarna mumsar jordnötter, det är verkligen en idyll vi bor i!


Nej, nu kommer lite bilder jag hittade i mobilen, håll tillgodo!





Här de två honor som brukar komma och äta hos oss. De är inte sams alltid och buffas och stångas, så nu har jag spridit ut maten så de slipper stå precis brevid varandra och äta...

   

Här äter en av dem spagetti... Jag hade lagt ut det till fåglarna, men rådjuret smaskade glatt i sig. Igår tog jag bort kompost-gallret, rådjuren kommer ju ändå över :o


 

Gott med spag! Bröd är ju också en favvo, så de verkar gilla mjöl-grejer också, inte bara grönsaker.



Det här är Leias godis-skål! Har inte alla hundar egen godis-skål? Det är de där 100 pinnarna jag köpte häromveckan. Sen ligger det några krokodiler ovanpå som är extra-gottis.

Leia är förresten rolig, hon vet exakt var hon har sin godis-skål och när hon ska få en pinne. Tradition har blivit på lördag och söndag morgon efter frukost, då sätter hon sig vid bokhyllan och blänger - ömsom på skålen, ömsom på oss som fattar långsamt. Hon tigger dem aldrig när bara hon och jag är hemma...


 

Här en dålig bild på räven och vår grill... (Den står fortfarande ute och har gräs under sig) Ser ni vilken tjock, fin svans räven har?


 

En riktig vinter-bild på vår gata.



Kram, Therese


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards