Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Dagarna där emellan....

Av Therese Bergsmo - 28 december 2010 15:56

Julafton blev väldigt fin, dock var vissa bitar av maten rent ut sagt äcklig... Svärmor, Monica, och Ove samt Mats mormor kom till oss och firade på em. Vi hade delat upp maten lite så inte vi skulle behöva göra allt. Då jag inte är så pigg och orken inte riktigt finns så köpte vi färdig korv och köttbullar, vilka inte smakade så gott. Monica och Oves mat däremot var gjord med kärlek och smakade mums!


Dagarna efter jul har vi mest försökt att vila, Mats har semester den här veckan så jag försöker få honom att ta det lite lugnt... Men vi har gjort ett häst-arbete; röjt taket från ca 40 kubik snö. Det var bara boningshuset, sedan röjde vi lill-stugan och garaget också! En hel del av snön som kom ner skulle ju också fraktas undan, så vi har nog slitit runt 80 kubik snö.


På fredag är det stor dag här hemma, Mats fyller 40 år. Vi firar lite på dan med släkt och vänner, sedan blir det Mats och jag bara på kvällen - mysigt!! Han har redan fått sin present; en LED-tv, otroligt fin bild. Vilken skillnad, säger även jag som knappt fattar skillnaden mellan tjock- och smal-tv...


Ha det gott allihopa och hörs vi inte innan nyår, så passar jag på att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kram, Therese

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

30 december 2010 15:25

Vi åt knappt någon julmat i år alls. Bara skinksmörgåsar, det är det enda.
Så ni har redan fått skotta taket era stackare. Ett jädrans jobb, min sambo fick skotta vårat tak förra vintern.

Hoppas ni får en fin nyårsafton :)Blir så glad när du kommenterar i min blogg och berättar hur mycket du tycker om att läsa den hihi.

Massa Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

31 december 2010 02:50

Inkan och Ligan önskar ett riktigt Gott Nytt År
Tazz och Kram
PLUS megaGrattis till Mats !!

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards