Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Kommentar från okunnig icke hund-ägare....

Av Therese Bergsmo - 29 januari 2011 12:03

Alltså, jag måste berätta! Vi åker ju till Mälarens Hundsim & Hälsa för att simma Leia en gång i veckan. Vi gör det på s.k udda tider så det kostar bara 100,- per simning. Vi sköter oss helt själva och har egen nyckel till simmet - super!


Vi kör ganska hårt nuförtiden med Leia, hon simmar ca 10 min som uppvärmning, sedan lite vila (hon är inte ens trött då!), sen kör vi 1-2 min uppvärmning 3 min intervaller och sedan 1-2 min nedvarvning och sedan vila igen (då är hon trött vill jag lova!), sen sista 10 min med lite frisim igen, dvs hon simmar som hon själv vill.


Intervallen är det roligaste, för oss alla, och det blötaste för oss på land... Då har vi 2 leksaker som vi kastar till andra änden, en i taget alltså. Leia simmar som en toka och frustar och tjuter för att hinna innan husse eller matte försöker ta den. Sedan kastar vi igen och hon simmar... Vändningarna är INTE smidiga, då stänker hon över alla!


Sen är det av-duschning efter och ut till bilen fort. På hemvägen brukar vi åka förbi grillen. Där köper vi minst en korv, ibland lite mer till husse och matte beroende på hunger och bantnings-läge om man säger så... Så sist vi var in på grillen så beställer Mats;


-  En kall korv med bröd.

-  Till hunden?

-  Ja, vi har varit och simmat med henne.

-  Fan, mannen, det är kallt ute!!!

-  Ja, vi simmar i bassäng.

-  I simhallen???

-  Nej, en särskild hund-bassäng.


Behöver jag säga att han då tittar konstigt på Mats och går därifrån... Tänk att folk inte förstår, de som förmodligen inte har djur :-)


Funderar på om man ska ta med Simba någon gång... han har ju simmat förr, fast ute, men han skulle nog behöva det med den vikt han börjar anta...


Kram, Therese

 
 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

29 januari 2011 22:47

TACK ! För dagens ljudliga, visserligen ensamma, höga och ljudliga skratt.
Fan, ser synen framför mig.
länkar till dig ikväll.
Bara måste
:-))))

http://ligans.blogg.se

 
korven

korven

2 februari 2011 12:42

haha ja han trodde säkert att ni gick på bio med hunden sen ;)

http://enlitenkorv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards