Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Simba = Ove...

Av Therese Bergsmo - 31 januari 2011 13:57

Alexandra är här, hon vilar upp sig lite på landet... men jag vet egentligen inte om det blir så mycket vila, för hon pluggar som en galning - konstant!!! Det är sista terminen i gymnasiet och hon satsar på höga betyg. Hon får i alla fall lite lantluft och får umgås med de saknade djuren :-) Vet inte om mamma är lika saknad, men jag vill inbilla mig det...


I vilket fall som helst så är Simba helt galet glad i Alexandra, de har hela tiden haft lite så där syskon-kärlek till varandra. Är det någons sladdar han biter sönder är det hennes, är det någon han stör så mycket det går när hon pluggar så är det henne, är det någon han busar och små-biter är det henne. En hel del hat-kärlek alltså. Simba älskar ju t ex att ligga på badrumsgolvet och gona i värmen, jag och Mats låter honom vara med vid alla toalett-bestyr och duschar han vill, men Alexandra ser det lite mer privat. Oklart?! Jag är fullkomligt van vid att ha både hund och katt vid fötterna när man är på muggen här hemma och jag inte stängt dörren ordentligt... Katten ligger dessutom på mina fötter och spinner då. Varför Leia ska vara med har jag ännu inte räknat ut.


Men som sagt, när Alexandra ska på toa eller duscha så åker katten ut. Tro inte att han frivilligt tar sig ut, nejdå! Hon får släpa ut honom på behörigt avstånd och hoppas att han är seg efter tuppluren och inte hinner in före henne i badrummet igen.


I morse frågade jag henne om hon sovit gott och om Simba varit inne hos henne. (Hon har ett provisoriskt rum nu på vintern som inte har någon dörr, bara ett draperi...). Ja, han hade varit där och då låg hon helt still så han inte skulle upptäcka honom. Taskigt, sa jag. Nej, sa hon, han är lika jobbig som Ove i Solsidan...


Har ni sett solsidan, underbar roligt! Ove är väl inte den mest slipade kniven i lådan om man säger så...


Kram från en sjuk Therese, förmodligen influensan...

 
 
Erica

Erica

31 januari 2011 17:15

Haha... Ove som är så bra, gulliga Simba! Klart katterna ska vara med i badrummet, mina gäster brukar bli förvånade men för mig är det heeeelt normalt. ;)

Stackare, är du också sjuk? Jag har varit sjuk i en hel vecka nu, börjar bli väldigt tröttsamt... *suck*

Kram och krya på dig!

http://www.cheeserica.com/blogg

 
Anna & Nova

Anna & Nova

1 februari 2011 15:45

Det var taskigt att jämföra Simba och Ove ;)
Jag hade nog flyttat fort om jag hade en Ove som granne hoho

Sv: Tack så mycket :)

Du får krya på dig, hoppas du blir frisk snart! Sänder massa friskhetskramar :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

4 februari 2011 19:21

haha Tror jag måste se den.
Kanske Vitöra och Ove har likheter.
Tack för inlägget för jag fick kortslutning på vad katten hette.
Simba alltså.
haha
Nu åker bilderna ut.
Puzz

Imorrn ska jag läsa dina andra inlägg.
Det tar ju lite på en ohc jag vill inte bara ögna igenom utan läsa, förstå och möjligen ge en vettig kommentar.
Öh, skoja bara.
En virrig kanske.
haha
Du kraam coh snart får du över mig vare sig du vill eller inte.
Som jag sa till en annan kompis som är lite som du "ljusskygg"
Vi kan sitta i varsitt rum.
ja, du förstår nog vad jag menar
Kram igen

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards