Alla inlägg under januari 2011

Av Therese Bergsmo - 21 januari 2011 09:49

Jaha, dags att skämmas ordentligt!!! Ni vet mina problem med tekniken och bilderna... Det är så pinsamt och har tagit sådan tid så jag vågar knappt berätta.


Leia fyllde 7 år i lördags!!! Så klart vi firade henne och jag fotade, så här kommer bilder;


          

Husse startar morgonen med att göra pannkaks-smet!


 

Han lyxar till det med blåbär i pannkakorna, inte för att jag vet om Leia uppskattade just det, men pannkakor ÄLSKAR hon!


 

"Sitter här snällt och väntar"


 

"Det tar deprimerande lång tid..."



Först får hon äta sina kulor och yoghurt som hon brukar.

 


Första pannkakan klar! 


 

Snygg haka med yoghurt.



"Ge mig, ge mig!!"

   

"Det här är tortyr!!"


 

"AHA, vi väntade på att grädden skulle komma på!"


 

"Grädden först!"


 

"Om jag visar alla tänderna kanske?!"



"Svåra rackare att få tag på!"


 

"Puss, kära pannkaka!"


 

Skrynkel-nosen har fått i sig nästan allt!


Vill förtydliga att även vi 2-beningar fick pannkaka till frukost, tack för det!



Go-nosen!


   


En promenad vi tog när Leia fick springa i djup-snön mest hela tiden, det tog på krafterna och hon la sig helt utslagen i snön och myste med sin vante...


 

Grod-stilen!



"Sluta kasta vanten, jag orkar inte mer!"

 


"Night-time!"

   

"Day-time!"


Kolla den you-tube jag la ut på Facebook för ett tag sen, så förstår ni...


 

Här är Leia på husses jobb och hjälper honom få ordning på Lådorna!



"Den här lådan var speciellt jobbig, jag kämpade och kämpade."

   

"Anfall från andra hållet!"


 

Svårt!!




Försöker bära...

 

 

"Tung den blev helt plötsligt." Kan det bero på att det står en rottis i den?!


 

"Shit, det här var svårt!"


Om ni undrar vad det är för sele, så är det hennes bil-sele som jag sätter fast henne i bältet så hon sitter säkert när vi kör rally ;-)


 

Trött i sängen efter en hård dags slit!



Nu kommer div andra idol-bilder, nu när jag ändå fått till att få in bilderna och bloggen är igång...


 

Vi utökar beståndet vid fågel-bordet med en ekorre!


 

Ser ut som fågelhuset fått svans...



Måste berätta;

Häromdagen skulle vi äta fisk och då brukar vi ha F efter. Jag skulle göra äppel-paj och tänkte att jag skulle göra den lite nyttigare med havregryn... När Mats ska ta ur den ur ugnen hör man;

"Oj!"

"Men Therese, vad har du gjort?"

Ja, min familj är lite skeptiska till när jag går utanför recepten så att säga... Det blev väldigt gott, men såg lite annorlunda ut. Skickade den här bilden till dottern med fråga på vad hon trodde det var. "Äppelpaj" svarade hon raskt. Det är sin mors dotter det, hon vet att den kan se annorlunda ut...

 


Så här såg Mats ut på vägen hem häromdagen.

Jag ber alla bilåkare om ursäkt om de for av vägen, det var ingen försöks-utsläppt, det var min make!

   

Simba på kylskåps-inspektion!


 

"Choklad, är det verkligen lämpligt för dig matte?"


 

Simba löser problemet med nyårs-smällarna själv; badrummet med tvättmaskinen igång.

Sände denna bild till Inkan, som kryptiskt sa något om "smart katt, trots att han är en Ragdoll". Va? Är de lite osmarta? Har vi aldrig märkt...


 

Bilden var jättefin innan han fick för sig att gå ner från snö-högen matte slängt upp honom i... Kameran är inte alltid lika snabb som katten... trots att han är en Ragdoll!



Trevlig helg, gott folk!

 






Av Therese Bergsmo - 20 januari 2011 18:12

Hej alla som läser min privata blogg.


Jag känner att jag är tvungen att sätta lösenord på den för att inte bli stämd eller påhoppad från dem jag skriver om...


Maila mig så skickar jag lösenordet!


theresebergsmo@hotmail.com


Hoppas ni förstår och orkar fortsätta läsa...

Av Therese Bergsmo - 20 januari 2011 13:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Therese Bergsmo - 19 januari 2011 09:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Therese Bergsmo - 18 januari 2011 09:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Therese Bergsmo - 14 januari 2011 14:04

Igår blev vi omnämnda i Inkans blogg.


Jag hade gjort ett försök att titta i kylskåpet, Simba hjälpte till varpå jag fotade med mobilen och skickade förtvivlat till Inkan... Hon och hennes ##%%**%%&& katter har lärt honom olater, kolla får ni se!


Hennes katter är mer vilda än tama, i alla fall om man tittar på bilderna, vilka är MÅNGA. Simba verkar ha kikat över axeln när jag satt här vid datorn, för han försökte ta sig IN i kylskåpet...


Så nuförtiden när jag läser hennes blogg, speciellt när det finns bilder på ohängda katter, så sitter Simba på balkongen och fryser... Så det så!


Idag har jag också roat mig med att skotta lite framför brevlådan, fick en sur lapp från tidningsbudet i morse... De vill visst ha närhet till brevlådan och inte behöva gå ut, klättra på snövall och lämna tidningen i lådan. Hrmf, det var till att skotta det.


Trevlig helg, gott folk. Idag kommer Alexandra, som jag har längtat efter henne!

Kram, Therese

Av Therese Bergsmo - 14 januari 2011 08:53

Här kommer svaren på Mats engelska...


Dryer-leaf  Torkar-blad


Off-race  Av-lopp


Majs-vägg (Nu ska det bli på engelska istället...)  Cornwall (Syrran bor där)


Food-box  Matlåda


Island-advise  Ö-råd (Robinson)


Iron-shake  Hjärn-skakning


Weel-evening  Jul-afton


Over-puss  Alltså, här stavade jag fel, det ska stå Over-pull. Och då blir det över-drag, typ överdrags-byxor


Judge-men  Dom-herre


Mmmm, nu lärde ni er några nya ord att sväng er med, va? Det här svänger sig Mats med... Det finns fler ord, men vi kommer inte ihåg dem nu. Det lär komma.


Trevlig helg!

Av Therese Bergsmo - 13 januari 2011 09:35

Mats är en hejjare på engelska. Här kommer lite ord han svänger sig med ibland, få se om ni kan gissa vad han menar... Svar kommer imorgon.


Dryer-leaf

Off-race

Majs-vägg (Nu ska det bli på engelska istället...)

Food-box

Island-advise

Iron-shake

Weel-evening

Over-puss

Judge-men


Sen brukar han ropa "Bon Dusch!" när man ska gå och duscha, han lärde sig en fras på franska för några år sedan när Alexandra läste det... Bonne Douche, stavas det på franska, men det skiter han i - bara det låter bra. Betyder typ "Trevlig dusch" eller nåt.


Jo, ett annat franskt uttryck han kör med är "La Kitschon" fast det blir lite mer dramatiskt när han säger det med hetsig franska. Betyder kök, enligt Mats, men förmodligen inte enligt fransmännen...


Hoppas ni uppskattade det här från min knäppa make. Love you!!!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards