Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

1 miljon bilder, eller så.... Äntligen fixat sladden

Av Therese Bergsmo - 24 februari 2011 10:00

Det här att lägga in bilderna från mobilen var så jobbigt, så jag letade rätt på sladden igår och lyckades faktiskt ladda in lite bilder som ni nu ska få njuta av   





 

Vårt hus med massa snö-vallar.

Vi trodde vi hade massa snö, men när mamma kom ut igår så sa hon att de hade mer snö i Väsby... Åh, jag som har klagat och tyckt vi hade jobbigt   



Så vackert med massa snö på träden och solen som skiner!

 


Mats älskade garaget!

Leias blå boll är också med..

   


Vår infart

 


Tittar man noga ser man att Leia sitter i framkant och väntar på ett "Varsegod" att ta bollen...



Snöiga bilar...

 


Lill-stugan som är för kall att bo i nu, men vi har en fin gång dit ändå... Varför kan man ju fråga sig.



Den här bilden skickade jag till Inkan och beklagade mig över all snö och kyla. Sa att hon skulle njuta av ett varmt bad för mig...

Nu syns inte lyktan längre, den är under snön.





Här ligger de små djuren rumpa mot rumpa igår och försöker hålla värmen!

Vi hade 13 grader inne när vi klev upp, gissa om brasan gick för fullt hela dagen.

Leia vill göra alla uppmärksamma på att hon inte frivilligt ligger så nära huliganen, han råkade bara ligga i vägen när hon behövde sova och då fick det bli som de blev.

Simba däremot är hel-nöjd!


   


Här sitter Leia i en korg-stol brevid mig vid datorn. Spanar ut på tomten och framför allt om husse kommer hem snart!


 


Det syns nog inte, men här sitter hon och sover...

Hon får inte plats att lägga sig ner i stolen, så då somnar hon sittandes. Jag funderar var gång på om jag ska vara beredd på om hon ramlar.



Simba visar att han har husliga sidor, inte bara ställer till det. Fast jag vet inte om jag helt och hållet håller med, sladden var inte ens inkopplad och hur stryker man då??



"Joo, matte, jag kan visst stryka, jag bara lägger min feta kropp och värmer plaggen raka!" 

Och håriga...



 


Här är Simba inrullad i matta.

Katta i matta, som vi kallar det...


 


Nejdå, han ser inte alls stirrig ut. Han trivs!!!


 

Knark-hund!

Kommentar från dottern;

"Haha, jag visste det! Man kan inte vara så pigg när man är så gammal på naturlig väg!"


Jag kan dock tycka att hon missberäknat det genom att lägga det på ryggen, hur ska hon komma åt liksom?



Bevis på att Simba, åtminstone en gång, tvättar sig!



Inköpt havregryn enbart till rådjuren.

Rådjurs-kontot går i höjden nu när det är kallt. Jag köper havregryn, kokar pasta och ris samt ger dem äpplen. Ibland även broccoli... När jag började snegla på vindruvor för 30 kr för en liten ask insåg jag att jag gick för långt.

 



Simba ligger i knät, eller i boken jag försökte läsa. Det var bara att ge upp!


   


Larv-katt på badrumsgolvet. Han strular gärna till mattan också...


 




 

Bevis på att han är lite stor - får knappt plats i sin puff...



"Sluta fota!"

 


Leia sover som en liten bebis... Gos-nos!

 


"Sluta fota, lyssna på katten!"

 





 


Leksaken som inte höll för Simbas framfart... Som han sedemera rev ner tillsammans med massa annat så Leia fick skämmas.

 


När-studie på rottis-nos!

   



 

"Vad trött jag blir"



Han leker fortfarande gärna med sin slända, husse hade helt fel!

   

Vilar lite, det är jobbigt att busa. Eller om det är så att Ragdollar är lata...





Den utlovade bilden på vedklyven i hallen... Fullkomligt normalt!

 

 

Här ett bevis på att det är FARLIGT med brasa. Mats brände sig på luckan. Han muttrade något om att Simba var i vägen och ställde till det, men det har vi inga bevis för....



Alla   -dag middag. Den gick i rött tema och var inte god...

   

Däremot F'en

Vi gjorde ett vetenskapligt experiment för att se om vi kunde äta upp den här på 2, den är till 6-8 pers egentligen.

Dottern frågar vad vi har för hypotes, men vi kan inte så fina ord, så jag svarade bara att vi ska äta.

Tydligen betyder det vad man tror kommer hända. Vi gissade på magont, spyr, blir feta osv.



Våra fina    på väggen, skickade dem till alla vi känner... Bilden alltså!


   


Vad jag fick av Mats!

Han fick en skjorta av mig, men den visar vi inte här...



Skadan precis när det hade hänt. Han har suttit en timme med en snöboll på armen, tur vi hade snö ute... Enda gången man var glad över det i februari.


   


Nu kör vi bilderna tvärtom igen.

Här grillar Mats. Observera att han har pann-lampa på sig. Snyggt!





   


Mats förbereder grillen. Självklart kan man grilla i februari, i iskyla, men man får vara lite snabb... det blir kallt fort!


 

Här är min omtänksamme make!

Jag skulle få låna hans firma-bil in till Bålsta. Då har han lagt en spade i fram, vad tror han? Att jag ska köra av vägen??



 

Så här mycket blev kvar.... och ja, vi hade ont i magen men ingen kräktes. Beach -11 har vi redan gett upp!



Försök att inte få dåndimpen nu för att det blev så många bilder! Med tanke på att det inte var så länge sedan jag la in massa bilder så måste jag säga att jag är väldigt flitig på att fota!



Kram, Therese


 
 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

25 februari 2011 08:56

Och sista kommentaren kommer du med nrä jag redan swimmat ??
Muttrar

http://ligans.blogg.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

25 februari 2011 08:58

Liiiiite besviken på tårtan men annars klart nöjd över bilderna. hehe
Kram

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Skapa flashcards