Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Bergsmo - 6 februari 2011 10:27

Mats har varit i Göteborg några dagar, han har ju huvudkontoret där och som den chef han är så måste han ju ner dit med jämna mellanrum... I går kom han hem, med ny tjänste-bil, jo jag tackar jag. En del har det bra, men det här gynnar nog oss bägge :-) Jag kanske, kanske får köra hans Volvo någon gång ;-) (Han är lite rädd om den och tycker väl inte att jag är lika rädd om bilar som han... förstår inte vad han syftar på, jag har ju bara kört i diket en gång, kört på en brevlåda en gång, kört på en cyklist en gång (både cyklist och jag körde mot rött), bara haft 3 p-böter i hela mitt körkortsliv (20 år i år) och aldrig, jag säger aldrig fått en fortkörnings-böter (trots att jag säkerligen borde få en om dagen...), kör nästan dagligen in i vår snödriva när jag ska ut från tomten.)


Men men, det var ju inte det jag skulle berätta. I morse tog vi en långis med Leia, det var skönt att göra före frukost. Länges sedan! Det är ju snor-halt ute och jag har lyckats kliva av mig en av mina bra broddar i skogen och kan inte hitta den, så jag utmanade ödet och gav mig ut utan broddar. De har ju trots allt sandat lite, lite grann.


Kommer över en snövall och in på en väg, där försvinner marken under fötterna och jag faller handlöst baklänges. Tur man hade lite på rumpan (inte tjocka byxor, mera fläsk) så inte den slog i så hårt, däremot slog jag hela vägen ner - även med huvudet... Shit, vad små-fåglar och stjärnor jag såg sedan. Trodde minst jag fått hjärnskakning, för jag mådde illa och hade ont i huvudet. Men jag var nog bara trött och hungrig för nu har det gått över...


Har inte ont någonstanns så det är inte synd om mig längre - dock tyckte jag väldigt synd om mig själv när jag föll...


Mats skrattade dock inte, det hade nog jag gjort garanterat... Sorry, men jag har så svårt att inte skratta när folk faller eller så - älskar att kolla på Americas Funnies Videos.


Nu ligger Leia utslagen i soffan, Simba på något varmt ställe och Mats städar bilen. Alla har vi våra sätt att få en avslappnad söndag ;-)


Kram, Therese

Av Therese Bergsmo - 4 februari 2011 19:48

Jag har nämligen fått en egen liten "slav" som lägger in bilder, se så fint hon gör;


Ligans blogg


Vi har lyckats komma med där igen... Jag brukar fota katt-skrället i div situationer och skicka till Inkan för att muntra upp, men nu har jag fått ännu en anledning - hon är bra på att lägga in bilder!!


Vill bara tillägga att den bilden med datorn var mer ett bevis för att Simba kunde ligga i knä, vilket Inkan inte trodde, hon muttrade om "gosedjur" om jag ville ha knä-katt...


Trevlig helg, allesammans!

Av Therese Bergsmo - 3 februari 2011 08:48

Vill ni ha lösenord så maila mig, jag har egentligen bara 2 personer i världen som inte ska läsa den... Ni andra är så välkomna att läsa!


theresebergsmo@hotmail.com


Kram, Therese

Av Therese Bergsmo - 3 februari 2011 08:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards