Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Therese Bergsmo - 6 mars 2011 18:37

Alltså, jag måste berätta vad vi lyckats med idag... Inte är det att äta en god och närings-riktig middag i alla fall!


Vi skulle göra lax i ugn, hade såna där färdiga bitar i frysen. Skulle ha potatis till, fanns inga... Bulgur är ju gott, fanns inte heller. Så det blev ris. Laxen åkte in i ugnen med lite citronpeppar - gott! Riset kokade och sedan skulle vi äta. Laxen smakade urk! Mats sa att den hade luktat lite konstigt när han tog ur den ur plasten, men tänkte väl att det skulle gå bra. Men vi vågade inte äta vidare.


Jag åt först ris och drack vatten - kändes som att jag satt i fängelse eller nåt... Sedan åt jag maräng-sviss, det är så mycket godare! Mats fick i sig två kokta korvar innan han började med efterrätterna...


Jösses, vi är helt värdelösa på söndag-middag med god mat!


Sedan skulle jag ta in katten från altanen, då ser jag att det står ett rådjur utanför och käkar lite kakor och havregryn som vi lagt ut. Men jag ser också Räven! Gissa om jag blev förvånad, både rådjur och räv brevid varandra. Trodde de ville undvika varandra, åtminstone att rådjuren ogillade rävar som gärna käkar rådjur. Men här såg det ut som att räven var mer rädd för rådjuret än tvärtom! Tyvärr var det så mörkt så det gick inte att fota... Blixten bara slog i fönster-rutan så det blev helknäppa bilder.


Hoppas ni haft en bättre söndag, och framför allt middag!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards