Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Återvinning?

Av Therese Bergsmo - 7 mars 2011 14:21

Idag känner jag att jag har tagit det här med återvinning till ytterligare en nivå.


Försöker återvinna så mycket som möjligt, men nu har jag varit lat ett tag. Det är mycket enklare till våren när man kan förvara allt "skräp" i förrådet, nu kommer man knappt dit pga snön, så jag latar mig. Till sommaren drar jag igång min kompost igen, hoppas på bättre lycka i år. Förra året hade jag problem med lukt, flugor, torka, fukt och möss... Så jag gav upp framåt höstkanten och öppnade luckan till de som ville komma in och sno lite gammal mat. (Sedan tror jag inte att det förbättrades av att jag slängde in en HEL kyckling en gång...).


Men till dagens återvinning!


Jag tvättade alla mina hund-kläder idag; jacka, byxor, mössa, vantar och så. Det är lämpligt att göra ibland så man inte springer runt och stinker gammal vovve... Men det som gladde mig när jag öppnade tvättmaskinen var att jag även tvättat bajs-påsarna. Ni ser vad flitig jag är! (Ska dock tillägga, till dem som fick konstiga bilder i huvudet, att påsarna var oanvända innan!)


Igår var jag helt övertygad om att det var nåt fel på Simba, han sov precis hela dagen! Sedan vid 7-tiden så vaknade han och ville busa... så jag pustade ut och insåg att han bara varit lite trött.


En annan sak som är rolig med Simba är att han är bättre vakt-katt än Leia är vakt-hund. Han sitter ofta på köksbordet på baksidan av vårt hus och spanar på rådjuren som kommer där och äter. När det dyker upp en räv, så mjauar han och säger verkligen till att "nu är det någon annan här!". Leia hon märker knappt hälften av gångerna... Det är katten som hjälper oss att hinna se räven de gånger den är här.


Förresten, räven vi såg igår var nog inte samma som jag sett tidigare. Vet att det bodde en mamma-räv och en unge här i våras när vi flyttade hit. Då var det också Simba som berättade att vi hade räv på tomten; han satt på altanen (med dörren öppen för det var varmt då) och mjauade konstigt helt plötsligt. Springer sedan genom hela huset till framsidan och tittar ut genom fönstret, då ser vi rävungen spatsera över hela vår tomt ut på vägen. Så ev. var det ungen som var här igår. Den var i alla fall väldigt oskygg för den gick på en snövall som är ca ½m utanför fönstret, så vi kunde ha tagit på den om fönstret var öppet...


Må gott allesammans och hoppas ni får en bra måndag i en härlig vecka ;-)


Kram, Therese

 
 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

9 mars 2011 21:33

Mja alltså, jag fick konstiga bilder i huvet redan i inlägget innan med hundbyxorna.
Såg Leia iklädd byxor.
:-)))))))))))))))))9

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards