Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Snart kommer taket ner, allmän förvirring och klädinköp...

Av Therese Bergsmo - 9 mars 2011 10:05

Vi har snö på taket, vem har inte det? Vi gjorde ju en hjälte-insats i vintras och röjde taket, det blev fritt från snö och vi kände oss riktigt nöjda och säkra. Sen snöa det igen...


Men nu ligger det alltså snö på taket, och när det blir varmare som nu så flyttar snön på sig, neråt! Det rasslar över hela taket och när hela baksidans tak for ner så satt både Leia och jag käpprätt upp i soffan och var oroliga. Jordbävning?? Den enda som var vettig var faktiskt katten, han kastade sig ur sin puff och in under bordet. Så hade det varit jordbävning och huset hade rasat hade förmodligen han klarat sig bäst!


Hör hur framsidans tak flyttar på sig, rasslar lite längre ner för varje timme. Så jag hoppas verkligen skiten åker ner i dag så vi slipper bli rädda varje gång!


Så till den allmänna förvirringen här på morgonen! Jag var otroligt seg och gick inte ur sängen förrän vid 9.30, fixade frukost och satte mobilen på laddning. Den hade dött under natten och förmodligen är det den som gjort mig så seg... Den ligger och piper eländigt när batteriet håller på att ta slut.


Då får jag ett sms från grannen Yvonne. Hon frågar om vi haft rörmokaren här förrut... Jag kollar förvirrat ut och konstaterat att har han varit här så har i alla fall inte jag märkt det, vilket jag skriver till henne. Hon skrattar och sa att hon menade förrut, tidigare i år eller förra året. Och det hade vi ju, det var ju grus i vattnet. Eller var och var, vi har fortfarande grus i vattnet - undra hur länge vi ska ha det?!


Igår köpte Mats och jag nya hund-byxor. Jag hade två par som jag lyckats förstöra rejält... Det ena paret hade spruckit i röven, jag hade sytt det (alltså, jag måste nog få lite plus-poäng här! Jag kan inte sy, inte ens en knapp, så att sy ihop ett par brallor i röven var stort!), haft ett tag till och sedan har de spruckit en gång till (ni ser, jag kan inte sy!). Det andra paret har jag målat i, rosa-aktig färg... Inte snyggt.


Så igår köpte vi nya byxor, var på Fliesbergs här i Bro. Mats hittade snabbt ett par bra och rejäla byxor. Det gäller att ha bra byxor för vi går ju med Leia var dag, långt och gärna i skogen. De ska hålla för både tvättar, skitiga tassar och skogs-material. Jag hittade också ett par bra byxor, men eftersom Mats var så dyra (*grrr*) så fick jag välja ett par andra som var på rea. Vad gör man inte??


Sedan löste vi mandelmasse-problemet och åkte hem och åt semla :D



Kram, Therese

 
 
Ingen bild

Yvonnen o Viva

9 mars 2011 12:41

Haha ÄLSKAR "virriga" grannar

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

9 mars 2011 21:31

Militärbyxor är det bästa som uppfunnits.
Fast de finns inte såna längre tror jag.
har ett par kvar dock.
eller två.
Vadå sy ??!
Stavas det så ???!
Puzz coh när jag är oskyldig till inlägget.
De va Bandit.
asgarvar

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards