Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Therese Bergsmo - 11 mars 2011 08:14

Ja, nu är det dags igen att skriva om våra nattliga aktiviteter... Leia har ett antal nätter fått för sig att natt-kissning kl 01 är perfekt! Så Mats och jag har tagit varannan natt - vi är så jämnställda     Gissa om jag blev förvånad när Mats sa igår att jag hade varit ute och kissat henne natten innan - och jag minns ingenting! Det är nackdelen med de här tabletterna jag käkar, ja, det finns fler, men en av dem är att jag blir helt däckade när kvällen kommer. Så tydligen är jag lättlurad att gå ut och kissa Leia mitt i nätterna...


Igår var vi inbjudna till grannen, Greta med barnbarnet E. Eller vi och vi, det var nog egentligen Leia som var inbjuden och jag något slags bihang. Han hade bakat kaka och skulle promt bjuda Leia. Han är så söt den där ungen! I somras när han träffade Leia första gången var han lite rädd, men nu är de bästa kompisar. Och Leia gillar honom också, det finns alltid lite smulor man kan käka   


Idag har jag gått upp jättetidigt, i alla fall för att vara mig, kontorstider 07.30 Jösses, det var jobbigt vill jag lova. Leia tittade förvånat på mig när klockan ringde "Va, så här tidigt, min skönhetssömn är inte över!" Jag ska nämligen in till Bålsta och kolla in om jag kan ha linser. Jag har egentligen dålig syn på långt håll, men har liksom skitit i både linser och glasögon i flera år, men jag vet ju att jag så väl behöver det. Så nu har jag tagit mig i kragen och bokat tid hos optikern. Vi får se om jag får ha linser, har haft det förr, så det borde gå bra. Det enda orosmolnet är att jag är lite torr i ögonen av alla mediciner jag äter, så ev funkar det inte.


Men att få linser skulle förbättra livet väldigt, framför allt vid bilkörning. Det blir så snabba svängar om man inte ser skyltarna... Sakta ner ut i fall att, nej, det gör inte jag, jag chansar och kör lite fort genom kurvorna istället!


Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg. Jag ser fram emot att få vara med Mats och softa hela helgen - kan jag behöva efter att ha gått upp så tidigt idag   



Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards