Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Therese Bergsmo - 14 mars 2011 09:32

Jag måste berätta om ett riktigt i-landsproblem vi har, eller jag mest egentligen... Det faller sig så naturligt att ta upp det när stackarna i Japan inte ens har hus längre, sorry alla japaner!


Vi har en boxer som det går att spela in tv-program på. Det gör jag så klart med glädje i och med att vi inte är några party-ugglor på kvällen och annars skulle missa alla bra program... Jag spelar in hej vilt, det är så mycket roligt man skulle vilja se. Men sen räcker inte tiden till och man tittar inte på programmen, hårddisken börjar knorra om att den här över 95% (och då har vi en ganska stor hårddisk). Då raderar jag radikalt massor som jag trodde jag ville se, men som helst plötsligt inte är så intressant längre. Så här håller jag på varje vecka; fyller hårddisken, raderar, fyller, raderar...


Sen finns det faktiskt en finess till som jag utnyttjar på denna boxer. Man kan nämligen titta på ett program, blir akut kissnödig eller det ringer, så då "pausar" man programmet och kan pinka. Sedan är det bara att trycka på Play igen när man är tillbaka och kan titta vidare med fördröjning. Har man då snackat länge i telefon eller kissat länge (vilket ju inte händer allt för ofta...), så kan man spola över all reklam. Smart!!


Sedan kan man också ha tv:n igång, säg på nyheterna. De rapporterar massa som man inte är sååå intresserad av, så man gör något vettigt och lagar mat eller diskar undertiden. Helt plötsligt berättar de något intressant (som att de har skymtat Lo här i Skokloster). DÅ kan man spola tillbaka och kolla på vad de sa...


Så smart box det där!


Men nu till problemen, förrutom att man spelar in massa som man sedan får radera.


Man glömmer om man tittar live eller inspelat, så man sitter och trycker på spola framåt-knappen förtvivlat och undrar om hela skiten gått sönder - tills man upptäcker att man tittar live (går inte att spola framåt då...). Eller så ser man något inspelat och sitter och tönt-glor på HELA reklamen när man kunde ha spolat...


Sedan har jag upptäckt ett problem till. Jag överför liksom de här egenskaperna på andra apparater, hoppas jag. Men det funkar ju inte så klart! Ofta när jag sitter i bilen och lyssnar på radio, man hör en bra låt, men vill höra den från början. Letar frebilt efter spola bakåt-knappen på radion, men det här är ju ingen boxer... Det händer nästan varje gång jag är ute och kör, så ni förstår ju vilket i-landsproblem jag har!


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards