Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

1 år sedan vi såg vårt dröm-hus!!

Av Therese Bergsmo - 27 mars 2011 11:10

Idag är det ett år sedan vi såg vårt hus för första gången. Vi hade fått adressen och åkte förbi utanför och kikade på det från bilen. Vi vågade inte gå in på tomten och klampa runt, huset var inte ute till försäljning på vanligt vis utan vi hade fått tips från mäklaren.


Så vi tog bilen hit till Skokloster, åkte in på vår gata och såg huset. Rött timmer (liggande) och vi blev kära. Vi sa att det spelar nästan ingen roll hur det ser ut inne för vi vill ha det! Sen såg vi det inne någon vecka senare och var mer fast.. Sen kom besiktningen som visade att huset var i bra skick så då slog vi till.


Vi har aldrig ångrat att vi köpte det här huset. Det är underbart och precis som vi vill ha det. Vi bor kanon här och trivs, det här är det bästa vi gjort!!!



Kram från ett blåsigt men soligt Skokloster

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

27 mars 2011 12:18

Visst är det en speciell känsla när man köper sitt drömhus :)
De bilderna du har visat på erat hus visar ju hur fint det är :)

SV: Tack för dina rader i min blogg :)Jag är så ledsen över detta och har tappat suget att tävla helt nu :( Jag tycker att det borde vara bättre koll på domare och hur tävlingar annordnas!
Men det var nog som du säger att han var avundsjuk på min rosa väst ;) Han hade ju bara en sexig overall på sig, sådan som barnen har du vet ;)

Kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Skat-Ann

Skat-Ann

29 mars 2011 05:32

Visst är det underbart när man känner "här vill jag bo". Så kände jag när jag klev ur bilen vid det hus där jag bor idag, 12,5 är sedan. Att det sen såg för jävligt ut överallt både inne och ute, det såg aldriga jag, sådan går att fixa :)
Känner varje dag "här bor vi och här ska vi bo kvar" HA det bra!

http://www.skat-ann.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards