Alla inlägg den 11 april 2011

Av Therese Bergsmo - 11 april 2011 09:16

I lördags gick vi upp tidigit och åkte mot Norrtälje. Där var det någon som Mats kände som hade lite träd som de ville bli av med, och med tanke på hur mycket vi eldar så behövs det! Så vi stod i stormen och delade upp träd som vi körde hem till Skokloster i släp. Det var riktigt blåsigt och att köra släp i blåst är inte kul...


Vi var nog också inte helt lagliga som hade olika däck på släp/bil. Sommardäck på släpet och vinterdäck på bilen... Det får man tydligen inte ha! Men vi smög så sakta fram på småvägar så vi slapp hitta farbror polisen.  Vi råkade nog också lasta släpet liiiite för tungt så det hade nog inte heller varit så ok. Men det var ingen som såg, så det har aldrig hänt!


Lördagen fortsatte med att jag försökte backa ner släpet på tomten, var trött som en gnu och försökte då ramma hela grindstolpen och staketet - Mats hann stoppa mig så vi lastade av och drog släpet rätt för hand! Annars är jag en klippa på att backa släp, men hjärncellerna hade nog gått och lagt sig...


Åkte till Bålsta med Alexandra för att lämna tillbaka släpet. Hon fick köra! Här ska det härdas i tid... Hon hävdade lite lamt att man inte får köra släp när man har prövo-tid sedan att man inte får köra släp på hennes körkort osv. Men det var ren och skär bullshit så mamsen tvingade henne att köra dit med släpet samt försöka backa in på Statoil på parkeringen. Varpå vi retade upp minst 4 bilägare som inte kunde ta sig förbi. Jag sa något lämpligt till en av dem som uttryckte sig plumt!


Lördagkvällen var väl i trötthetens tecken...


Söndagen var super-fin, vi var ute mest hela dagen. Båda djuren också! Simba älskar att vara ute på snöret nu när det är vår, han myser runt och smyger både på fåglar och förvirrade blad. Sedan däckar han i solen och sover som en gris. Han har också gjort sin första intrassling i altanen - duktig kisse.


Leia älskar också det här livet, hon ligger på gräsmattan och vädrar i luften, busar med någon leksak eller ligger utslagen på sidan och sover.


Mats städade Simbas altan och gjorde den jättefin, nu kan vi komma ut där och sitta där. Vi fick även ut ute-möblerna på framsidan, så nu finns det hopp om sommar! Grannarna tycker nog vi är liiite tidiga.


En stor nackdel, eller hur man nu ska uttrycka det, är att Simba inte vill vara inne alls längre. Han ligger ute på sin veranda, i en igloo och sover. Igår kväll fick Mats till slut bära in hela igloon och katten för att han skulle komma in. I morse vid halv sex släppte Mats ut honom, sa till mig att katten är ute. Jag tänkte att jag hör honom om han vill in - han har sån ljuv stämma när han blir irri... Men jag har inte hört ett knäpp, så när jag gick upp så släppte jag in honom. Han kastade i sig några munnar mat och stod sedan och tiggde om att få gå ut igen, så nu sover han vidare i igloon där ute. Kattlucka kanske vore något?!


Ha en riktigt trevlig vecka allihopa, jag hoppas på vår-väder och däckbyte...


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards