Alla inlägg den 27 april 2011

Av Therese Bergsmo - 27 april 2011 09:46

Ja, nu kommer den fantastiska dagen då både teknik och ork samarbetar och bilder kommer in i bloggen. Jag är ledsen att det tagit tid, jag vågar inte lova bättring men det vore ju kul för oss alla om jag kunde uppdatera bilderna lite oftare än nu... Den här omgången får ni med snö-bilder blandat med nästan-sommar bilder.


Håll tillgodo!






 

En trött Leia, som bäddat ner sig i min säng, efter en hel dag på Bjurö.


 

Här ser ni vår stuga med paviljongen på plats samt grillen som vi tog hem från Bjurö. Grillen står till vänster och paviljongen till höger. Vi har även satt upp en "snygg" gardin för att inte få kvälls-solen i ögonen...


 

Leia är lite cool med keps



Men det är inte särskilt frivilligt som ni ser...

   

Grillen!

Grill-yta till vänster, stek-bord i mitten och till höger kan man koka potatisen :-)



 

Grill och paviljong från annan vinkel


 

Snygg paviljong när vi hade fått upp den!


 

Här bygger vi och bägge djuren ligger och tittar på...


 

Leia får Alfons-glass, det är en vaniljpinne


 

"Matte, jag lovar, jag har inte ätit upp katten!"

Här har jag kört med Furminator på katten - det är nog bra bo-material till fåglarna...



Innan Furminatorn, Simba grusar till sig. Förmodligen kliar den gamla pälsen. Jag är i alla fall tacksam för att att inte bli pälsbeklädd i hela ansiktet när man gosar med honom...


   


Den här underbara blomman fick vi av våra kära granne. Självklart fick Leia en boll också.

Vi hade varit inne hos deras katt, som är sjuk, och matat honom när de var borta. Leia var med som mat-konkurrent och han glufsade i sig maten.


 

En super-smart grej man kan köpa Designtorget. Den heter Pluring och är rund. Man trycker bara in trasan med fingret så hänger den där och torkar sen. Jag tycker det är så äckligt med trasan hängande på kranen, så det här är toppen!


 

Coola Simba hos veterinären. Han hittade en låda att lägga sig i...


 

Bara ett bevis på att vi har blåsippor även här i Skokloster. Dock kommer blåsippe-bilderna före tussilagon i och med att alla bilder kommer tvärtom :s


 

Leia är med husse på inventering. Vi var tvungna att märka upp henne i och med att hon helst ligger på rygg och larvar jämnt...



"Matte, vet ni inte vad som är upp och ner?"

   

Simba myser ute första gången utan snö.


 

Tussilago!

Trodde ett tag att jag hade sett fel, för det var på andra sidan om ett dike och jag ville inte hoppa över. Zoomade så mycket det gick, men misstänkte att det var gult skräp. Nästa dag fick jag Mats att hoppa över och kolla om det var tussilago...


 

Ser ut som katten har svimmat av syre-brist. Nosen är intryckt i hörnet av fåtöljen...


 

Tydligen jätteskönt att sova så!


 

Påfyllning av pinnar, 100 st!


 

Leia med en badboll hon hittade på promenaden. Vet inte om det var någon som förhastade sig i vintras och drog igång poolen, men Leia var överlycklig med sin boll!


 

Inte så hållbar bara för rottis-tänder....



Bus!



Ännu mera bus

   

Så stolt över bollen!


 

"Bäddat" ner sig i tjejernas säng


 

Det syns inte, men Leia åker kana på ryggen nerför en backe. Självklart med en vante i mun!



Underbar tulpan


 

Det var inte så super-smart att dra igång vindrute-torkaren med bildörren öppen...



Här försöker Simba komma in, det var lite kallt ute och han är ju fet (eller hur Inkan?) så han motioneras genom att han får försöka ta sig in själv...


 

Gos-nosen som ofta sover med tungan lite ute...


 

Den ouppfostrade hunden står på bordet och äter ost-krokar...


 

"Va? Får jag äta här? Får jag överhuvudtaget sitta på bordet?"

Kan säga att det var problem att få upp henne på bordet, hon vet så väl att hon inte får vara där. Och framför allt inte ta något från bordet, men nu har vi lärt en gammal hund att göra tvärtom ;-)


 

"Matte, säg varsegod!"


"Husse, du då?"




Det var lite bilder från de senaste 2 månaderna...


Idag har förresten Simba varit riktigt vaktig. I morse släppte Mats ut honom som vanligt på altanen. Sedan hör vi hur det smäller till där ute. Då är det vår kära räv som har gått fram till altanen och kikar in, Simba blir förbannad och flyger på staketet så det tjongla om det. Han är inte den som bangar för räven inte... Det är nog 3:e gången han jagat iväg räven.


Sen när jag släppte ut honom nu på fm så var det en liten fågel där inne som hämtade Simba-hår. Simba kvittrar och smyger framåt, men fågeln var snabbare. Jag fattar bara inte hur de tar sig igenom de pytte-små hålen i nätet, men det gör de!



Kram, Therese 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards