Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Therese Bergsmo - 23 maj 2011 10:21

Idag är jag förbannad, rent ut sagt.


Igår var Mats och jag ner till Skokloster slott och gick lite med Leia, hon brukar bada vid ångbåts-bryggan - vilket hon kom ihåg igår, fastän hon inte badat där på drygt ett halvår... Hon är som en sköldpadda - dras till vattnet.


Men det var ju inte badandet jag skulle berätta om...


Vi kommer gåendes på en gång, ser en svart schäfer-liknande hund som går lös mot oss. Husse och matte har fullt upp med att se coola ut och röka. Känner att vi kommer få problem, mycket riktigt; så fort hunden får syn på Leia så rusar den mot henne med siktet inställt på halsen. Vi skriker bägge NEJ så högt vi kan, Leia är i koppel så Mats försöker dra undan henne. Jag sparkar hunden, för att få den att mista koncentrationen på Leia, Mats sparkar. Men hunden fortsätter hugga mot Leia. Efter ett bra tag kommer matte och husse lufsandes och tar tag i sin hund. Matten ber om ursäkt och säger att de inte såg oss. Jag ifrågasätter starkt hur de kan ha en hund lös som anfaller andra hundar, men hon förklarade återigen att de inte såg oss. Nähä, det hjälper ju inte oss... Vi fortsätter gå, jag ser fullkomligt svart och är så förbannad så jag knappt kan prata. Då ropar hussen tillbaka Mats och frågasätter varför han sprakade hunden - det gör man inte! Nej, jag tycker inte heller att man sparkar hundar, men jag skulle inte tveka att göra det igen för att försvara Leia. Mats säger det att om en hund anfaller vår hund, som är kopplad, så sparkar han för att få bort hunden. "Du sparkar väl inte på en männsika", säger han. Jo, jag skulle göra det om det var någon som kom och skulle ge sig på mig med dödliga avsikter...


Vi kom väl inte längre i diskussionen, de fattade inte bättre och skulle säkert behöva gå någon kurs. Hunden är ju oftast inte felet, det är de som håller/inte håller i kopplet.


Det mest undliga i det hela var att det här var en hane. Vilken frisk hane ger sig på en tik, dessutom bestämmer sig på långt avstånd att hon utgör ett hot som han måste ge sig på? Stackars hund, jag hoppas de fick en tankeställare och hjälper hunden...



Ville bara skriva av mig det här. Leia var totalt oskadd, förrutom psykist. Mats däremot fick en reva på benen av den hunden...



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards