Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Therese Bergsmo - 27 maj 2011 07:13

Vill bara önska en riktigt trevlig helg till er alla! Sitter här, super-tidigt för att vara mig och Leia. Vi trodde målaren skulle komma och börja borsta huset idag, men det regnar och det är väl lika bra att de skjuter upp det då!


Många funderar nog varför vi väljer att ta in målare - det är väl bara att måla om huset själva?! Men i min värld funkar det inte riktigt så. Jag orkar inte så långa stunder och jag vet inte från stund till stund hur mycket jag orkar och att då sätta igång ett helt hus-ommålar-projekt verkar idiotiskt - det kan liksom ta flera månader om inte orken finns... Så vi köper den tjänsten och får det gjort på 3 dagar.


Har tagit några fler bilder - och fått in dem i datorn, är ni inte imponerade?!



 

Här ligger Leia och sover, hon drömmer för fullt. Morrar och boffar, visar alla tänderna och skrynkar hela nosen...



Simba försöker mysa med Leia, men ni ser ju vem som ser mest nöjd ut...

Om ni undrar varför Leia ser ut som en säl är det för att jag duschar henne med slangen titt som tätt när det är varmt ute - hon har tendens att bli väldigt varm och är lite små-korkad som ska lägga sig i solen, svart som hon är :s


 

Här är en grej jag fixat till själv. På vintern har vi lyktor hängandes längs hela gången in till huset, men det tyckte jag inte passade till sommaren. Så jag borrade hål i några krukor och hängde upp!


 

Här är nyplanterade jordgubbar. Jag har pallkragar som jag satt plast i på insidan och sedan målat med husets färger. Sen behövdes "bara" 4 säcker jord till den lilla modellen av pallkrage... Jag ska försöka ha fler kragar utanför växthuset med grönsaker och mer jordgubbar!


 

Gurkan i växthuset som växer så det knakar... Tog bild på tomat-plantorna också, men de blev inge bra :-(


 

Vindruvorna, de växer också så det knakar. Hoppas de kommer trivas där, enda problemet jag ser nu är vad jag ska göra till vintern med tanke på att jag har dem i krukor och den lär väl växa sig större....



Vår kompis gummi-fladdermusen!


 

Persiko-trädet. Det får vi nog ta in till vintern och ställa i garaget... Tror inte att den lär gilla svensk vinter.



Ja, det var ännu lite fler bilder. Hoppas nu att ni får en riktigt trevlig helg!

Kram, Therese


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards