Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Mys-dag med kompisarna Nettan och Zamba

Av Therese Bergsmo - 31 maj 2011 07:35

Jag vet inte om ni minns Leias bästis Zamba? Det är i alla fall en Berner Sennen som vi kännt sen hon var liten valp. Leia och hon har alltid lekt så otroligt bra och vi har haft många roliga stunder tillsammans i Sumpan.


Nu var det ju så att målaren dök upp igår och började borsta och skrapa huset, så jag passade på att dra till Sumpan för en trevlig stund med våra kompisar. Vi saknar dem otroligt mycket när vi bor här ute i skogen, man får för sig att det är långt och besvärligt att åka till Sumpan, men det är det ju egentligen inte!


Vi fikade, åt och gick så klart promenad med yr-vädrena! Herrejösses vad de lekte!!! De har ett så samspelt sätt att leka och det finns ingen hund som Leia leker så bra med (eller överhuvudtaget ska jag nästan påstå...) som med Zamba.


När jag kom hem var målarn klar med skrap och borst. Men nu kom nästa problem: vad är det för färg på huset?! Jösses, det där är tydligen en djungel. Kan säga att det är en j-la tur att vi inte målar om själva, för då hade vi säkert slängt på Falu Rödfärg och varit lyckliga - tills den flagnar... Om det nu inte är Falu-färg under. Målarna tog med sig 2 olika plank från huset och åkte till färg-affären, där kan man tydligen utreda vilken färg och sort som användts. Vilken härlig teknik det finns idag!


Så idag hoppas jag de kan börja måla.


Ha det gott och sköt om er!

Kram, Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards