Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Therese Bergsmo - 6 juli 2011 08:27

Idag ska jag träffa tjocka släkten, fast de är nog inte så tjocka... Syrran från England kommer med make och son. Lill-grabben har jag bara sett på kort, han är snart 2 år, så det ska bli jättekul att få se den lilla krabaten. De kom med flyg igår till mamma och dit ska jag och dotter på lunch. Mysigt!


Här i Söderskogen kan jag berätta att fåglarna vaknar 02.09 Hur jag vet det? Jo, för jag låt vaken en massa inatt... Grrr


Min iller till make målade klart garaget igår, herregud vad han har målat och kämpat med det... Jag blev trött jag bara tänkte på det! Men nu är alla husen målade och så fina, så fina! Han är duktig han. Hoppas bara att semester blir lugn för honom så han hinner komma ikapp med sömn och återhämtning...


Grannen hade såna där trädfällare igår, det heter typ aborginer men ändå inte, aborister kanske?! Aborginer är väl urinvånare i Austalien eller nåt. I vilket fall som helst så klättrade de som en apa upp i en hög tall. Det rasslade så där som ekorrar gör så både Leia och Simba följde den enorma ekorren. Det var spännande underhållning för oss alla och vad skickliga de är! Jag var orolig för vår tomt och bilen och liknande, men det behövde jag verkligen inte vara!


Igår frostade jag av frysen också, ni vet efter att den hade stått med öppen dörr... Det var massa is och snö där inne, så det var verkligen dags! I samband med det hittade jag div mat som blivit förstört och som kastades. Hittade även ett gäng mjuka tunnbröd som jag gav till fåglarna. Men tydligen tyckte de inte om bröden, för de åt ingenting. Däremot gillade räven det!! Jag såg honom/henne igår kväll med hela munnen full av bröd. Han lassade in som pappers-ark, 10 st och stack iväg över tomten. Det såg för kul ut, och varje liten smula skulle med. Undra om det är till ungar eller om den gömmer för sämre tider, jag har nämligen sett honom gömma saker i vår kompost...


Apropå kompost, har jag berättat om min nära-döden-upplevelse. Tur man har en make som är tuff och vågar ta sig an svårare uppgifter här hemma... Jag var ner med massa matrester till komposten för någon vecka sedan, fixade lite runt komposten och framför allt i. Stod där en bra stund och grejade. När jag går därifrån tappar jag locket till den kompost-hink vi har under diskbänken. Den ramlar rakt på en orm! Hua, jag skrek och Mats kom. Han fick ta hand om den lilla ringlande saken medans jag hysteriskt ropade till Leia att hon skulle gå in. Det är ju ett år sedan hon blev biten så jag var inte så road av att hon skulle vara ute... Men det visade sig vara en snok, så egentligen behövde jag väl inte bli rädd... Men det sitter djupt rotat sedan bettet. Vet ni? Jag gör en lustig sak när jag blir rädd. Jag drar in tårna under foten, sen går jag med dem indragna tills jag kommer på att jag har gjort det och inte behöver vara rädd längre. Någon mer som drar in tårna? Jag har gjort det sen jag var liten... Det spelar ingen roll om det är en grej som jag blir rädd för eller om någon blir arg på mig eller så, tårna åker in under foten...



Nej, nu är det dags att göra sig i ordning, har lite taxi-verksamhet också att göra - ska hämta mormor på sjukhuset så vi blir verkligen fullt hus hos mamma idag!

Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards