Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Tröttare än vanligt....

Av Therese Bergsmo - 1 september 2011 14:23

Idag är vi lite tröttare än vanligt... Ja, i och för sig kan man nog inte påstå att djuren är så pigga någon dag, i alla fall inte Simba som är en jäkel på att sova. Och får han inte sova blir han så här sur;



  

"Matte, jag hör inte att du ropar, jag har ju inga öron! Dessutom behöver jag min skönhets-sömn. Det är extremt jobbigt att vara katt, hrmf förlåt, hund!"

 

 

Nej, min trötthet beror mer på att jag var hos läkaren igår. Har fått en ny läkare på psyket i Uppsala, hon verkar riktigt bra. Hon hade massa nya idéer att testa på mig plus en ny medicin så klart :-) Ja, vad skulle inte läkarna göra om de inte kunde skriva ut en medicin... Men jag kan å andra sidan känna att jag behöver något som lugnare ner mig lite, mitt liv är en evig oro och ångest i kroppen som kryper och river på insidan. Jag tänker, tänker och oroar mig mest hela tiden. Så att få kommer ner lite i varv och inte gå och vara så spänd vore ju en rolig upplevelse ;-)


När jag kom dit, till psyk-stället alltså, så kunde jag inte låta bli att skratta. De har tagit det här med psyk-grejen på ett helt annat allvar eller vad säger ni om den här skylten på toa;




 

Underbar! När jag gick ut, efter en timmes genomgång av mitt liv (hur man nu ska hinna med allt på 45 min... men jag är glad att man får mer tid än hos andra läkare 12-15 min), så stod det en skylt vid hissarna;


Andas

Djupa

Andetag

 

Gillar när man kan se på sig själv med glimten i ögat, annars blir det fööör jobbigt!



Idag var jag in till Bålsta på fm för att hämta ut mina nya vinterdäck, jo här är man tidigt ute! Höst idag, första september som det är... Men men, det borde väl dröja lite till innan snön kommer, förra året kom den 24 oktober och låg till mars någon gång. Men åter till mina vinterdäck! Jag har köpt nytt gummi eller vad man ska kalla det, fälgen finns redan med slitna däck på. Eller själva mönstret är ju inte slitet, men dubben saknas till merparten. Så nu är de hos däck-doktorn och sviras om, får väl hämta ut dem om några dagar. Än har ju inte snön kommit... Men dubb är ett måste här ute på landet. Vi har ju både kallare och mer snö här ute än bara några mil bort.


Sen har jag även försökt leka lås-smed... Vår altandörr har ett lås, handtag osv. Simba, som ju är en katt som tycker dörren konstant ska stå öppen, är nu mycket upprörd över att vi vill stänga när det blir lite kallt på kvällarna. Följden är att dörren öppnas och stängs hej vilt här efter Misters minsta vink. Häromdagen stängde jag och stod sedan med handtaget i handen... Så idag tog jag med mig handtag och åkte till järnaffären, de är så hjälpsamma och trevliga här ute på landet jämfört med stan. Jag fick all hjälp jag kunde få och han förklarade hur jag skulle få ihop det... Men tror ni jag fick det? Nopp, ett av skruv-hålen är liiite för stort och jag skulle behöva mutter, men det hittar jag ingen - så nu står mitt hopp till gubben som ska ta med skruv och mutter hem från jobbet.


Jo, jag var ju till Bondens lastbil idag och köpte godsaker. Har inte handlat på ett tag, men idag var jag där på rätt dag (han är bara där på torsdagar... så det gäller att ha koll på dagarna!). Se vad jag köpte;



 

Bruna ägg smakar så mycket godare när man äter dem tycker vi. Lingonen ska bli sylt och rårört. Visst skulle vi kunna plocka själva, det finns gott om dem, men rensandet gör att man sedan är redo för inläggning på psyket...

 

 

Sen har jag en go vän som skickade lite uppmuntran till mig. Så glad för allt! Tack Inkan!! De kunde inte kommit lämpligare där hund, katt och jag låg och deppade i soffan för det regnade och var kallt... Men så såg jag postbilen och tänkte att det är väl bäst att kolla alla räkningar *pust* Men så fick jag det här roliga istället;



 

Tack kära Inkan!

 

 

Ja, det var lite från de senaste dagarna. Mer spänning än så här behöver vi inte...



Kram, Therese

 
 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

1 september 2011 22:34

haha Den bilden är bara såååå underbar. *skratt*
Vassego vännen.
Hoppas det hjälper lite. Iallafall chokladen. Inkan tror att choklad helar alla sår typ.
Kram

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards