Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Therese Bergsmo - 11 januari 2012 06:36

Alltså jag måste berätta om de ungar som bor här på halvön. De är totalt orädda för Leia, jag som varit med om att folk och framför allt barn varit rädda för henne och tagit omvägar. Själv har jag, av hänsyn till dem, haft henne kopplad vid barn-möten (även om hon absolut aldrig skulle gå fram till någon utan att hon fick... men det kan ju inte de veta!).


Igår skulle jag ju ner och klippa mig, det tar ca 30 min dit och jag får ta med mig Leia så det är en utmärkt promenad för oss bägge. Jag kommer gåendes i bostadsområdet närmast frissan och där går en kille framför oss. Han kollar en hel del på oss och till slut är vi i kapp. Jag tror han är rädd och tar min vana trogen Leia till andra sidan vägen, andra sidan om mig så killen ska känna sig säkrare. Men icke! Han hälsade (bara en sån sak, vilken unge gör det inåt stan??), kollade massa på Leia och sa till slut "Vilken fin hund du har". Gissa om det värmde ett matte-hjärta. Vill du hälsa, frågade jag och ja, det ville han. Leia fick gå fram och hälsade lite. Hon är ju som rottisar är mest, hälsar lite och sen finns det intressantare saker att pyssla med...


Killen, ca 10-års åldern och jag gjorde sällskap en bit och pratade hundar hela vägen. Han tyckte Leia såg väldigt vältränad ut (mer värme i hjärtat!) och väldigt fin för att vara 8 år.


Det här är inte första gången som ungar vill hälsa på Leia här ute, nästan varje gång vi gått förbi barn har de frågat om de får klappa och jag låter de gärna göra det. Det är bra både för barnen och Leia. En gång hade vi ett helt dagis runt henne, hon bara står där helt coolt och låter småbarnen klappa (ja, just den gången betade hon en massa gräs samtidigt så det kanske inte var sååå konstigt att hon stod still?!)


Ville bara berätta hur kul det är att gå med kamp-hund här ute, lös. Ingen har hittills skrikit åt oss eller varit otrevliga. Sen att det finns en del andra hundar som inte kan uppföra sig, det löser deras mattar och hussar - Leia bara travar vidare och är glad att komma ifrån skällisarna  



Idag ska vi göra ett nytt försök med klippningen - igår blev det missuppfattning om dag så vi fick vända hemåt utan utfört ärende.



Kram, Therese 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards