Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Stor dag för Simba & Amber idag!

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-)

Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestämde jag att han ska få bli dag-utekatt. Halsband & adress-cylinder inhandlades och i morse fick han gå ut. Vi valde en bra dag; spöregn... Han travade iväg lite sakta på baksidan, satte sig & åt gräs och sen bort över grannens tomt.

Lite nervös t var det, skulle han klara det? Skulle han komma tillbaka?

Efter 3,5 timme står en dy-blöt katt i köket & meddelar att han är hemma! Mat, tvätt & sova framför brasan står nu på schemat. Jag undrar var han varit för han är full med Skit i pälsen. Säkert under nåt hus :-)

Sen till Amber, hon har idag varit ensam (ja, med Leia såklart) hemma i 45 minuter. Utan att jag var i närheten!! Tidigare har vi tränat när jag varit på tomten. Men idag skulle båt dras upp så de var helt solo! När jag kom hem kommer en yrvaken Amber & undrar varför jag ropar... Så skönt att se att hon är trygg!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram, Therese

 
 
Ingen bild

Margaretha

22 september 2012 14:19

Simba lär nog upptäcka hur kul det är att ströva i väg på egna små upptäcksfärder.

 
Ingen bild

Lotta

22 september 2012 21:54

Underbart! Jag tror Amber blir noll problem i framtiden!! Simba... vi får väl se... kanske han lär sig se skillnad på olika rottisar tillslut?....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 9 september 2012 14:37

Jag har varit förkyld en vecka och inte haft ork att blogga eller ens gå på valpkursen :-( Men vi tränar lite hemma, så det går nog bra ändå. Amber kunde ju en hel del jämfört med vissa andra hundar där som inte ens kunde sitt eget namn... Men på tis...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards