Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Bilder från Leias födelsedag

Av Therese Bergsmo - 7 februari 2010 15:08

Ja, jag vet, de är sena! Jag har inte lyckats ladda in bilderna tidigare... Om det beror på lathet eller teknisk förmåga låter jag vara osagt. Gjorde en oerhört teknisk grej idag som jag nu ska avslöja för er. Skäms lite lätt över hur jag lyckade,eller inte lyckades...


Vi hade varit och tvättat bilarna, min ska in på service på tisdag så den skulle vara snygg till dess tänkte jag. Jag var dock lite lat och körde bilen i biltvätten på OKQ8, sen städade jag invändigt i garaget. Dammsög och tvättade mattor och torkade invändigt. La in mattorna igen och sen for vi hem. Men när jag ska köra så varvar den upp till ca 2.000 varv, vilket är lite märkligt i och med att den brukar ligga runt tusen. Men jag har haft en grej som strulade med varv-mätaren så jag trodde att det var fel igen. Jag visste inte att om man hade stått med bilen öppen, men ej på, en längre stund så gick någon start-spärr in som gjorde att varven i motorn sjönk dramatiskt och bilen stannade. Det här var någon av de första dagarna, och jag var jätterädd att det var något fel på bilen! Sen lärde jag mig att det var start-spärren. Men åter till dagens 2.000 varv. Jag körde från garaget, tyckte bilen var konstig med högt varvtal samt att det gick lite för fort med tanke på att jag inte gasade... Efter ett långt tag och div folk som stirrade på min varvande bil, en taxi som irriterade sig på mig osv, så fann jag problemet! Mattan hade hamnat på gaspedalen, så den hölls nertryckt lite grann :-) Åtgärdade det och kände mig väldigt duktig!


Men nu lite bilder; Bak-och-fram som vanligt ;-)


 

Leia med sina leksaker och tårtan vi gjort. En kong-liknande (rottis-vänlig leksak) med snöre så vi kan kampa, samt en haj med bebis som leksak.


 

Sitter och väntar på att få äta, ja det här var före förra bilden...




Tårtan; plättar, leverpastej och en klick grädde med en bit leverpastej i. Visst ser det smaskigt ut?  *urk*


 

Här är kongen och hajarna i bättre bild. Hajen bär hon runt på nästan varje dag. Kongen följer med på många promenader och har grävts fram ur många snöhögar...

 
 
Ligans Talesman

Ligans Talesman

13 februari 2010 23:29

Såååååååååå söt !
grattis i efterskott om jag inte redan grattat.
*ler*

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards