Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Trött, trött och trött

Av Therese Bergsmo - 17 mars 2011 08:30

Shit i natt var ingen rolig natt... Jag slutade med en medicin häromdagen, tvärt. Det bidde inte bra    Jag hade en kallsvettig känsla hela dagen igår, ångesten kröp på insidan av kroppen och på kvällen kunde jag inte somna. Läste lite, störde Mats med lampan så jag gick ut i vardagsrummet. Där satt jag till kl 03, gick och la mig, somnade 04 och vaknade 05... Yippie 1 timmes sömn i natt. Leia var så klart orolig över att jag inte låg i sovrummet som vanligt och ville ut till mig, så Mats fick inte heller sova.


Sedan när jag väl går och lägger mig, Leia överlycklig in under täcket, så börjar rådjuren bräka eller tjoa eller vad man ska kalla det... Leia morrar, jag säger tyst och cirkusen är i full gång.


När jag satt uppe och läste hade jag i alla fall trevlig sällskap av Simba, han var så gosig och spann och strök sig mot mig. Låg en liten stund i knät också   


Vi tittade ut i månskenet och såg räven smyga förbi. Eller rättare sagt, Simba kastade sig upp i fönstret och gjorde mig uppmärksam på att något gick där ute.


Förresten, jag har inte berättat om vårt räv-snack vi hade häromdagen!


Det var skymning och Mats tittade ut på baksidan, där gick räven och strosade. Vi tände lampan, men den blir inte rädd för den, utan nosade vidare där. Sedan gick den upp i en snövall och pinkade på en lykta vi har nergrävd där (ja, den har liksom blivit översnöad...). Då öppnar Mats fönstret och räven sätter sig där på snövallen och tittar på honom. Han sitter alltså 2 meter från fönstret och Mats snackar med honom (det måste vara en han, för han lyfte på benet över lyktan). Lugn som en filbunke sitter han kvar och tittar intresserat, tänk vad orädda de är. Det är nästan lite otäckt!


Idag kommer en ny diskmaskin vi beställt. Det ska bli toppen, den gamla är 10-12 år gammal och drar massa ström och vatten, samt att den inte diskar rent... Vilket man ju kunde ha hoppats på. Så idag blir det till att vänta in installtions-personalen, jag vågar mig inte på sånt här själv, dessutom täcker nog inte försäkringen om man fnular själv. För övrigt förstod jag ingenting    när jag tittade under diskbänden, det var kopplat hej vilt med slangar där...


Må gott allesammans, jag lär ha en super-trött dag där jag inte kan sova förrän diskmaskinen kommit...


Kram, Therese


PS Ni som vill läsa sorge-boken kan maila mig för att få lösenordet


theresebergsmo@hotmail.com

 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

17 mars 2011 11:25

Fy vilken jobbig natt :( Är det verkligen bra att sluta så tvärt med medicinen? Jag vet att läkaren sa det till dig men jag har för mig att man skall trappa ner.
Hoppas du slipper fler sånna här nätter!

Vilken knasig räv hihi. Det där med att dem pinkar överallt gillar jag inte det luktar så äckligt med rävpink :(

Massa kramar till dig vännen

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Greger

Greger

17 mars 2011 15:24

Jag har också hört att man skall trappa ner. Annars får man lätt symptom igen. Men klarar du av det är det naturligtvis skönt att slippa piller. Lycka till.

http://www.billiga-forsakringar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards