Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Therese Bergsmo - 9 januari 2010 15:21

Igår åkte Simba på ett vinterbad, låter inte så dramatiskt som han vill påskina... Jag duschade honom i varmt vatten och vi hade väldigt trevligt i badrummet runder ca 40 min. Det är nämligen så att jag för några veckor sedan bytte kattsand till honom, en sort jag haft för många år sedan och bara säljs på ett ställe i Bromma. Det var otroligt bra och drygt, så nu skulle jag gå tillbaka till det tänkte jag. Jag var på den djuraffären 3 gånger innan jag kom på deras öppettider. Kollade inte innan jag åkte   


Så jag köpte kattsanden, som nu hade bytt förpackning och pris. Den kostade lika mycket som en EverClean, så jag tänkte att om den var så bra som jag kom ihåg så kanske det kunde vara värt det. Kom hem, fyllde på den nya sanden och fick sedan använda kompass för att komma ut ur toan (den är ca 1,5 kvm) för det dammade något fruktansvärt. Jag tänkte att det kan bli så när man fyller på mycket sand. Men jag hade kompass-varning VARJE gång jag rensade lådan. Plus att hela lägenheten dammade igen fullständigt med ett fint lager sand. Sedan luktade sanden päckel, Simba kom och luktade skunk - även när han inte hade varit på lådan. Dessutom blev pälsen lite konstig tyckte jag. Så förrgår, när vi var ute och körde med nya bilen, så köpte jag ny sand. EverClean med Lavendel så nu luktar det gott igen. Därför tvättade jag Simba så han skulle lukta nyponros och senare lavendel   


Idag var vi uppe tidigt som vanligt, ca -17 grader. Men jag har ju både motor- och kupévärmare i bilen så den stod fin och varm på parkeringen. Vi käkade en liten frukost och mitt på dan åkte vi till min mamma och åt lunch. De hade gjort jättegott med oxfilé och potatisgratäng, så nu sitter vi bara i soffan och jäser.


Tack för lunch, mamma!


Många kramar, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards